Servicehandläggare visstid till Gävle

Servicehandläggare visstid till Gävle

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda. Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle. Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för eneffektivare statsförvaltning nära medborgaren.

På servicekontoret i Gävle är vi 15 medarbetare samt 4 medarbetare i Sandviken och vi tillhör kontorsområde Gävle. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och
har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp
• Arbetat minst två år under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett
kunder vid personliga möten.

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete
Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter

Övrigt

Visstidsanställning fram till 2022 09 30. Startdatum efter överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis 6 månaders provanställning.  Säkerhetsprövning kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast den 22 augusti 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Intervjuer kan komma att ske via Skype. 

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Kontaktperson:
Per Andersson
Kontorsområdeschef

010-557 01 65
Håkan Alenius
Facklig kontaktperson SEKO
026-65 65 82

Inger Dahl
Facklig kontaktperson (ST)
010-5570624

Harbi Abdillahi Amir
Facklig kontaktperson Saco-S
010-5570625

Lena Bertelsen
Facklig kontaktperson Saco-S
010-557 03 26

Övriga kontaktpersoner under sommaren:

Vecka 29-31

Kontorsområdeschef Lotta Hellgren

010-557 02 08

Lotta.Hellgren@statenssc.se

Vecka 32

Kontorsområdeschef Raili Strömberg

010-557 06 27

Raili.Stromberg@statenssc.se

Vecka 33

Kontorsområdeschef Jenny Persson  

010-557 06 18

Jenny.Persson@statenssc.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2021
  • Ansök senast: 22 augusti 2021

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024