OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
At Tetra Pak we touch millions of people’s lives every day, ensuring better nutrition and healthier lifestyles through safe packaging and food processing solutions. Guided by our global brand promise, PROTECTS WHAT´S GOOD, we strive to make a difference by protecting food, people and our futures. To do this we need more than smart technology. We need smart people too. People like you, who wants to work with people like us.
Global System Support har som ansvarsområde att tillsammans med våra kollegor på fältet supporta kunder med lansering av nya produkter och avancerad felsökning. Vi för tillbaka våra erfarenheter från dessa uppdrag till utvecklingsorganisationen för att förbättra kommande produkter. Mellan fältuppdragen arbetar vi i nära samarbete med utvecklingsorganisationen för att bygga vår kunskap för framtida produkter.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta internationellt som en del av Global System Support. Vi hanterar bland annat komplexa problem som slussats vidare för att hanteras på global nivå. Resor sker ofta med kort varsel och varierar mellan en och fyra veckor. Att arbeta som med global systemsupport är en utmaning som kräver tekniskt kunnande kombinerat med hög grad av servicekänsla och kundorientering. Du blir Tetra Paks ansikte utåt och ditt agerande och engagemang kommer att påverka kundernas uppfattning om Tetra Pak som företag.
Vi söker dig som har viljan och motivation att avancera till specialist inom något av våra maskinsystem.
Huvudsakliga ansvarsområden
Kontinuerlig kompetensutveckling på befintlig utrustning och utrustning som är under utveckling för att över tid kvalificera dig att ta en Systemspecialistroll
Fältvalidering av utrustning som är under utveckling
Kunskapsöverföring för nyutvecklad utrustning, till kollegor på nya marknader
Akut, global felsökning med hjälp av handverktyg, automationsverktyg och teoretisk felsökningsmetodik
Delta i det kontinuerliga utvecklingsarbetet och återföra erfarenheter från fältet genom tekniska rapporter (på engelska)
Kvalifikationer
Du tycker om mötet med andra människor och kulturer. Som person är du flexibel, inlyssnande och har kundens behov i fokus samtidigt som du kan prestera i pressade situationer. Du har en teknisk utbildning, men din främsta styrka är din tekniska bredd och förmåga att hantera både teori och praktik. Du är tekniskt nyfiken och gillar komplexa problem. I vår utrustning samverkar el, pneumatik, PLC-styrningar, servomotorer och hydraulik. Du har kunskaper inom samtliga av dessa områden och vi vill att du strävar efter att utveckla dina kunskaper till expertnivå. Jobbet kräver körkort för bil och goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Tetra Pak erbjuder
Som vår nya Serviceingenjör kommer du att vara en del av ett globalt ledande bolag med visionen ”Make Food Safe and Available Everywhere. Du kommer att samarbeta med mycket kompetenta och engagerade kollegor i en internationell arbetsmiljö som präglas av gemenskap och förändring, där våra medarbetare är stolta över att ”Protecting food to protecting the Planet”. Du kommer att arbeta i ett marknadsledande företag som erbjuder kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter. Tetra Pak tror på balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, träningsfaciliteter och attraktiva pensions- och försäkringssystem.
Ansökan
Ansök med CV och personligt brev senast den 21 juni 2020 via vår career site jobs.tetrapak.com - Urval sker löpande.
För mer information om tjänsten, kontakta Tomas Persson på +46 46 36 3943
Frågor gällande din ansökan, kontakta Martin Fosser +46 46 36 4674
För fackliga frågor och information, kontakta Unionen/Ted Andersson på +46 46 36 4623 or Sveriges Ingenjörer/Lars Haraldsson på +46 46 36 2533