OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Vill du jobba i en självständig, fri tjänst där du direkt kan se resultatet av ditt arbete?
Våra serviceingenjörer utgör ett team på ca 20 personer och fungerar som företagets förlängda arm ute hos våra kunder.Vi upprätthåller i stor grad företagets goda rykte genom stort engagemang och hög servicenivå.Vi kan erbjuda dig en stimulerande och utvecklande tjänst där du får möjligheten att utnyttja dina kunskaper inom både mekanik och el/automation.Beroende på beläggning innebär tjänsten 100 - 175 resdagar årligen över hela världen där du får möta människor i många olika miljöer och kulturer.För att säkerställa att du får rätt förutsättningar för arbetet kommer du att genomgå ett gediget introduktionsprogram.
- Serviceuppdrag som inkluderar ombyggnader samt att lokalisera och avhjälpa fel
- installation, uppstart och prestandavalidering av utrustningen
- Utbilda kunder och representanter hos våra lokala Tetra Pak-bolag
- Att systematiskt testa, följa upp, utvärdera, validera och dokumentera arbetet samt att sammanställa rapporter för att stödja utvecklings- och förbättringsarbete
- Delta i utvecklingsprojekt för att få kunskap om ny design och funktionalitet och bidra med värdefull erfarenhet från arbete hos våra kunder
Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen som Serviceingenjör krävs en god förmåga och stort intresse av att lösa tekniska problem, ofta i pressade situationer på plats hos kund.Du har ett genuint tekniskt intresse och trivs bra med att arbeta både i grupp och individuellt.Du har en teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande tillsammans med minst 2-3 års erfarenhet från arbete med teknisk utrustning, främst inom el/automation.Erfarenhet av kundkontakt är en merit.Då tjänsten innebär arbete tillsammans med kunder och kollegor i andra länder är det viktigt att dina kunskaper i engelska är goda, både i tal och skrift.B-körkort är ett krav.