OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden ”Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige.” Mölndals stad har drygt 5000 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 62 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Tekniska förvaltningen inom Mölndals stad och består av fem avdelningar; Vatten & Avlopp, Återvinning & Avfall, Trafik & projekt, Kund & förvaltningsservice samt Stadsmiljö. Tillsammans ansvarar vi för kommunens väghållning, parkförvaltning, VA-försörjning, avfallshantering och återvinning.
Avdelningen för Kund-och förvaltningsservice ansvarar b.la. för förvaltningens kundservice och är ansiktet utåt för verksamhetens driftenheter med cirka 24 000 abonnenter samt kommunens 60 000 invånare. Kundservice har en centralroll för förvaltningens alla kund- och medborgärenden samt är en länk mellan kunderna och driften. Kundservice ansvarar även för debitering och fakturering till Va och renhållningskunderna, ca 160 mkr. Registerunderhåll och utveckling av system. Avläsningar och mätarbyten av vattenmätare. Kundservice hanterar cirka 2000 ärenden i månaden och består av 7 personer. Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara med och leda och utveckla vår kundservice.
Som chef ansvarar du för enhetens personal, budget och ekonomisk uppföljning, arbetsmiljöfrågor, planering och utvecklings- och kvalitetsarbete.
Enheten ansvarar för debiteringen av våra renhållnings- vatten och avloppstjänster. Andra uppdrag för enheten är registrering olika kundärenden gällande, beställningar, abonnemangsändringar, fakturafrågor, felanmälningar, och synpunkter samt att ge service och rådgivning. Vi arbetar i många olika system, b.la. Future för våra vatten och renhållnings tjänster.
Tjänsten rapporterar direkt till avdelningschefen och du ingår i avdelningens ledningsgrupp.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en driftig person som ser till att beslut verkställs och har förmåga att åstadkomma resultat. Du kan skapa förtroende hos medarbetarna, trivs med att arbeta i det verksamhetsnära ledarskapet, är duktig på att ta människor och att skapa ett gott arbetsklimat. Ditt ledarskap präglas av personlig mognad, engagemang och närvaro. Du är kommunikativ och har ett coachande förhållningssätt.. Som ledare ansvarar du för att alla ska känna arbetsglädje och stolthet över sin arbetsplats.
Vi söker en erfaren ledare med stor servicekänsla och gärna god kunskap av kundserviceverksamhet. Du har förmåga att styra och leda personal mot uppsatta mål. Du har akademisk bakgrund/relevant högskoleutbildning eller har annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av debitering och fakturering är meriterande. Du har god datavana och grundläggande kunskaper i Office-paketet samt B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Werner
Christian Jönsson
Per-Olof Claesson
031-315 10 00
Marie Omerain Blomqvist
031 - 315 14 74
Magdalena Dahl
Kristian Karlson
Kay Jägrud
Kent Andersson
Fredrik Stengafvel
Kristian Karlsson