OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vår kund är ett lokalt fastighetsbolag i Göteborg. De förvaltar hyresfastigheter vilka innehåller både bostäder och lokaler. På kontoret är det tre kollegor och du förväntas bli den fjärde. Vidare är det tre kollegor som arbetar som fastighetsskötare.
Vi söker en självständig, initiativtagande och serviceinriktad assistent på heltid (40 timmar per vecka) till kontoret i centrala Göteborg. Du kommer att bli anställd hos Söder & Co men har din arbetsplats hos vår kund.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administrativ assistent erbjuds du en bred och varierande roll. Du ansvarar för att ta emot besökare, samtal och felanmälan på ett varmt och professionellt sätt. Felanmälan för hyresgäster är öppen varje vardag kl. 10:00-12:00 och alla ärenden förs in i ett ärendehanteringssystem. Du är den första besökare möter samtidigt som du har en nyckelfunktion och kommer att vara spindeln i nätet gällande den interna administrationen. Utöver det så kommer du att ha en viss ekonomihantering som exempel scanna och kontera leverantörsfakturor, fakturering och hyresreskontran. Du förväntas vara behjälplig med vissa förvaltningsfrågor såsom parkeringstillstånd, utskick och ansvara för nyckelhantering. Vidare kommer du att vara behjälplig i kontraktsskrivningar med hyresgäster samt informera fastighetsskötare i olika frågor och händelser.
Som assistent arbetar du i ett växlande tempo i en öppen kontorsmiljö där du får visa dina goda egenskaper inom service och administration. Det är viktigt att man finner glädje i att ge service och gärna ligga steget före. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetstiden är förlagd på dagtid 08:00-17:00.
Din profil
Vi söker dig som har en administrativ gymnasieutbildning i grunden och har grundläggande ekonomikunskaper. Du har tidigare erfarenhet inom administration och service och har goda kunskaper i Officepaketet. Det är viktigt att du trivs i rollen som assistent och gärna tar dig an varierande uppgifter med en positiv och prestigelös inställning. Som person tror vi också att du är flexibel, representativ och serviceminded. Din kommunikativa förmåga är hög och du är en prestigelös person som är bra på att hitta lösningar och fungerar utmärkt i såväl högt som lågt arbetstempo. Du har en god initiativförmåga och tar tag i det som behöver göras. Vi förväntar oss inte att du kan allt i rollen från början men vi förväntar oss att du har rätt inställning till att lära dig.
Tjänsten är på heltid & med tillträde i maj.
Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Co hemsida www.soderco.se. Sista ansökningsdag är 2022-05-06 Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos vår kund.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Hos oss gör människor skillnad. Som anställd hos oss på Söder & Co arbetar du som konsult på uppdrag ute hos våra kunder. För oss är det av största vikt att du känner dig trygg i din anställning. Genom att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, ställer det krav på oss som arbetsgivare och det gör att du som konsult kan känna dig säker på att vi följer de kollektivavtal som är framförhandlade av parterna. Genom våra ledord långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende ser vi till att du blir en trygg och nöjd medarbetare. Välkommen att bli en av oss i vårt härliga Söder & Co-team.