Serviceinriktad administratör

Serviceinriktad administratör

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde sjukhusadministration

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
Enheten för administrativ service inom sjukhusadministrationen har ett tiotal medarbetare som arbetar med ledningsstöd, verksamhetsstöd och övergripande administrativa frågor. Vi sitter tillsammans med andra funktioner i sjukhusadministrationen i lokaler där vi arbetar aktivitetsbaserat. Du behöver vanligen finnas på plats för att kunna stötta verksamheten på ett bra sätt, men vi samplanerar inom enheten och det finns viss möjlighet att arbeta på distans.

Ditt uppdrag
Ditt uppdrag består av två huvudsakliga delar: dels som receptionist för våningsplanet, dels administrativa uppgifter. På förmiddagarna bemannar du våningsplanets reception där du tar hand om sjukhusadministrationens besökare och medarbetare. Du tar hand om receptionens telefon och e-post och tar emot våningsplanets inkommande post. Du ser till att lokalerna är i gott skick och ordnar med bokningar, beställningar, leveranser, personalrum och kaffestationer.

Vidare arbetar du med administrativa uppgifter, som uppdatering av samarbetsplatser i Office 365 och intranätsidor, e-postsändlistor, passerkort och administration kring introduktion och avslut av medarbetare på våningsplanet. Du har också ansvar för administrationen av en grupp medarbetare i vårt personalsystem Heroma. Du ordnar med bokningar och beställningar och är behjälplig med det praktiska arbetet vid större möten, planeringsdagar, studiebesök och liknande evenemang.

Vi samarbetar inom enheten och arbetar verksamhetsöverskridande, för att anpassa oss efter verksamhetens behov, tillfälligt och över tid. Du har back-up i receptionen av andra medarbetare inom enheten.

Dina kvalifikationer
Du har gymnasiekompetens och erfarenhet av att arbeta med service och administrativa uppgifter.

För att fungera i rollen har du hög integritet och skapar förtroendefulla relationer. Du drivs av att ge god service och har ett glatt och trevligt bemötande. Du samarbetar mycket väl med andra för att säkerställa att en hög tillgänglighet och kvalitet. Du är stabil även vid hög arbetsbelastning, är noggrann, strukturerad och fokuserar på rätt saker. Det är viktigt att du har förmåga att se till helheten och ligger steget före för att verksamheten ska flyta på så bra som möjligt och för att kunna parera för snabba förändringar.

Vi arbetar i Office 365 samt olika administrativa stödsystem. Vi hoppas att du är intresserad av att lära dig nya arbetsuppgifter och digitala system och att du vill bidra till att fortsätta utveckla våra arbetssätt och rutiner.
Intervjuer kommer att inledas före ansökningstidens slut, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi erbjuder
En tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde så snart som möjligt/enligt överenskommelse Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Administrativ chef Helena Broberg, 018-612 25 33
Facklig representant nås via växeln 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2023
  • Ansök senast: 23 januari 2023

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024

Erfaren Skolsekreterare till Blackebergs gymnasium

Erfaren Skolsekreterare till Blackebergs gymnasium

5 november 2024