OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Engström & Hellman Advokatbyrå är en affärsjuridisk advokatbyrå med verksamhet inom bland annat kredit- och inkassojuridik, fastighets- och hyresjuridik och affärsjuridik. Efter snabb tillväxt under flera år har vi fått utmärkelsen ”Mästargasell” av Dagens Industri och under 2023 fick vi även motta utmärkelsen ”Årets advokatbyrå”. Vi var också Sveriges första advokatbyrå som tecknade kollektivavtal för våra jurister och är den enda advokatbyrån i Sverige som är hbtqi-certifierad.
Bland våra klienter återfinns inkassobolag, kreditgivare och bolag inom fastighets-, finans-, och distanshandelsbranschen. Vi hjälper också många andra små- och medelstora företag och föreningar med en stor bredd av affärsjuridiska tjänster.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och professionell administratör till vårt Göteborgskontor. I tjänsten ingår också ansvar för vår reception och ett övergripande ansvar för kontorsmiljön.
I rollen som administratör kommer du att arbeta med ett flertal enklare administrativa uppgifter, bland annat registrering och arkivering av ärenden, kontakter med leverantörer, domstolar och myndigheter och inköp av kontorsmaterial.
Vid sidan av detta kommer du också vara ansvarig för vår reception och växel, vilket innebär att du kommer att stå för den första kontakten med våra klienter och andra som vill komma i kontakt med advokatbyrån, till exempel motparter. Detta innebär ett ansvar att ta emot gäster, samordna besök och att hantera inkommande samtal och mail.
Du kommer genom tjänsten att bli en del av vår administrations- och ekonomigrupp vilken utgör stödfunktion till byråns jurister och till byrån som helhet.
Kompetenskrav
Vi söker dig som är noggrann, ordningsam och intresserad av såväl administration som service. Tidigare erfarenheter som administratör eller från receptions- eller kundtjänstarbete är positivt.
Eftersom en viktig del av byråns arbeta är att företräda inkassobolag och deras uppdragsgivare i tvister i domstol är även erfarenheter som inkassohandläggare och inkassoassistent meriterande.
Du bör vara bra på individuellt bemötande och på att hitta lösningar samt vara initiativrik, prestigelös och ha god samarbetsförmåga. Vi tror att du uppskattar att ge service och att du trivs i mötet med nya människor.
Vi arbetar uteslutande i Mac OS-miljö. Du bör därför ha erfarenhet av att arbeta med Mac OS liksom vanligt förekommande programvaror för Mac, exempelvis Office 365. Erfarenhet att arbeta i inkassosystemet Nova eller i advokatsystemet Saturnus är meriterande men inte ett krav.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en stimulerande miljö i mycket trevliga och moderna lokaler centralt belägna på Spannmålsgatan vid Nordstan i Göteborg. Din arbetsplats kommer att vara placerad i vår helt nybyggda receptionsyta.
På Engström & Hellman Advokatbyrå sticker vi gärna ut hakan genom att lova goda arbetsvillkor. Som en av de första advokatbyråerna i Sverige har vi tecknat kollektivavtal med Akavia – något som garanterar såväl schysta arbetstider som bra arbetsvillkor i övrigt.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med provanställning. Tillträde 1 september 2023 eller efter överenskommelse.
Ansökan
Tycker du att tjänsten verkar intressant är du varmt välkommen med din ansökan. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan innehållande CV och ett personligt brev, där du beskriver dig själv och hur du uppfyller kravprofilen, så snart som möjligt till sanna.lundgren@engstromhellman.se. Ange ”Receptionist Göteborg” i ämnesraden. Sista ansökningsdag är den 12 juni 2023.
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig delägare Fredrik Engström på telefonnummer 031-757 99 03 alternativt fredrik.engstrom@engstromhellman.se.
Denna rekryteringsprocess hanteras internt och vi undanber oss därför hjälp från rekryteringsföretag.