OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driftig administratör som är flexibel för förändringar och bra på att hitta lösningar och skapa struktur? Är du en prestigelös och serviceinriktad person som har lätt att kommunicera med olika nationaliteter? Trivs du i en mansdominerad bransch? Då ska du söka detta lediga jobb som Administratör på Alucrom i Göteborg!
Om Alucrom
Midroc Europe utvecklar företag och verksamheter inom tre områden: Entreprenad och consulting, fastighetsutveckling samt ny teknik. Vi är verksamma både i Skandinavien och internationellt med ca 3 200 anställda. Alucrom Entreprenad AB, tillsamman med Alucrom AB som ingår i Midroc Europe, är den största entreprenören i landet inom korrosionsskydd med ett antal målningsstationer i Sverige, Polen och Finland. Vi utför entreprenader både i Sverige och internationellt med avdelningskontor vid två orter i Sverige. Vi är idag ca 120 medarbetare. Läs gärna mer på http://www.alucrom.se
Hur är det att jobba på Alucrom?
Tjänsten som Administratör är ny och innebär att avlasta fyra projektledare med diverse administrativa uppgifter. Det är en bred roll som handlar om att skapa struktur och ordning och reda för att verksamheten inom Entreprenad ska flyta på som önskat.
Arbetet innebär att:
- Registrera och skapa struktur för anställd och inhyrd personals utbildningar, intyg, certifikat och tillstånd. Bevaka och följa upp giltighetstid och avisera detta till projektledarna.
- Skriva ut och administrera arbetsordrar och produktblad
- Ansvara för inköp av arbetskläder
- Sammanställa personalens tidrapporter
- Viss fakturering
- Sammanställa och bevaka materialåtgång
- Se till att fordon och utrustning blir besiktigade i rätt tid och bevaka detta i systemet
Vad krävs för jobbet?
Du har avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och känner dig trygg i detta. Du har goda kunskaper i Officepaketet och det är bra om du är van användare av Excel. Har du jobbat i Agda är det ett plus. Arbetet innebär mycket kontakter med personer från olika länder och därför krävs god svenska och engelska i tal och skrift. Polska är meriterande. Vi är verksamma i en mansdominerad bransch och det är bra om du har tidigare erfarenhet av detta och kanske har jobbat inom industri- eller byggbranschen eller har erfarenhet av projektarbete. Du måste ha B-körkort.
Vad tillför du?
Vi söker dig som är prestigelös och är bra på att samarbeta och kommunicera med olika människor. Du brinner för service och är en flexibel person som har förmågan att snabbt prioritera om ditt arbete och hitta lösningar. Du driver ditt eget arbete framåt och tar tag i saker och ser till att det blir gjort. Du är en positiv och glad person som är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta.
Vad kan vi erbjuda dig?
Alucrom erbjuder ett roligt och varierat arbete och möjligheten att vara med och skapa en ny tjänst. Detta är ett jobb för dig som gillar utmaningar och förändringar och där den ena dagen inte är den andra lik. Arbetet innebär mycket kontakt med personal och anställda från olika länder. Vi sitter på Tagenevägen 32 i enkla lokaler i nära anslutning till vår verksamhet. Tjänsten är tillsvidare och på heltid, måndag till fredag kl 7.00 - 16.00. Vi ser gärna start så snart som möjligt.
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Alucrom med Manpower. Passar du in på ovanstående beskrivning och är intresserad av tjänsten söker du genom att registrera dig på www.manpower.se och söka via Jobid: 15142.
Sista ansökningsdag är den 20 januari. Urval sker löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Om du har frågor kontakta rekryteringskonsult Sabina Svensson på e-post: Vid tekniska frågor runt din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020-265100
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Svensson
031-61 72 10