Serviceinriktad Administratör till Bravida

Serviceinriktad Administratör till Bravida

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Bravida är en stor arbetsgivare, faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Vi utför hållbara och energieffektiva installationer till olika typer av byggnader och har över 13 000 medarbetare och finns på omkring 180 orter. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare! Vi har blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare och detta är vi mycket stolta över. Vi erbjuder en gedigen introduktion och även interna utbildningar kopplade till din roll samt möjligheter till vidareutveckling, friskvårdsbidrag och andra fina förmåner. När du växer, växer vi! Läs mer på www.bravida.se
Är du en administratör som brinner för struktur, ordning och reda? Då har vi jobbet för dig! På Bravida främjar vi utveckling och du som medarbetare har en viktig roll i vår tillväxtresa. Nu söker vi en serviceinriktad administratör till vårt kontor i Umeå. Välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
Som administratör hos oss har du en viktig nyckelroll. Du kommer att vara ett stöd i ekonomifrågor och ärendeuppföljning till både avdelningschef, projektledare och serviceledare samt ansvara för bevakning av kundfakturor. Arbetet omfattar i stora drag ekonomi- och löneadministration med följande huvudsysslor:
• Bemöta både kunder och medarbetare via telefon på ett serviceinriktat sätt
• Sköta fakturering, vissa inköp och returer
• Registrera löner och nya kunder
• Löpande kund- och leverantörsreskontra
• Personaladministration såsom utbildningssamordning, anställningsavtal, läsa och tolka kollektivavtal, tidregistrering etc.
• Dagligen ansvara för verksamheten genom att rapportera avvikelse och bevaka betalningstid.
Tjänsten innebär tät kontakt med stödfunktioner inom Bravida som kan hjälpa dig i frågor eller problem som kan dyka upp. På kontoret finns ett nätverk av administratörer som du samarbetar med dagligen och det är en grupp som ofta rådgör med varandra. Du kommer att introduceras i arbetet med hjälp av dina administratörskollegor, en tydlig checklista och anpassas efter din tidigare erfarenhet.

Din profil
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller några års motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du gärna några års erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi, lön och-/eller personal. Självklart kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Excel och visar tydligt engagemang och har viljan att lära dig nya saker.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av installationsavtalet och ekonomisystemet Agresso.
Ditt sätt att skapa relationer bygger på din kommunikativa förmåga och tydlighet i ditt sätt att anpassa dig efter rådande situation. För att lyckas i rollen som administratör på Bravida är du en person som trivs med ansvar och har en god förmåga att upprätthålla givna riktlinjer och deadlines. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2023-10-30. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna Konsultchef Elin Hilli på 0733-51 27 13 eller Jennifer Åström Gustafsson 0733-51 27 14. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 30 oktober 2023

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024