Serviceinriktad administratör till Riksrevisionen

Serviceinriktad administratör till Riksrevisionen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad i den statliga verksamheten både nationellt och internationellt? Som administratör på Riksrevisionen har du en central roll där du med förstklassig service bidrar till ordning och reda på myndigheten. Om du gillar varierande administrativa uppgifter med stort fokus på service är det här tjänsten för dig!

Omväxlande arbetsuppgifter
Som administratör arbetar du i en bred roll och fungerar som ett administrativt stöd till de olika avdelningarna och enheterna på myndigheten. Löpande hanterar du varierande administrativa uppdrag och ger bästa möjliga stöd och service. Till din hjälp har du ett ärendehanteringssystem. Du kommer huvudsakligen, men inte uteslutande att: 


• Ge konferensservice, boka konferenser och hantera mötesbokningar internt och externt.
• Hantera internationella sammankomster i form av stöd vid besök, resebokningar och ha kontakt med revisionsmyndigheter i andra länder vid behov. 
• Arbeta med ekonomiadministration, exempelvis hantering av reseräkningar och utlägg.
• Ge anteckningsstöd till avdelningar.
• Arbeta med systemadministration samt underhåll av dokument och lathundar. 

Här är en möjlighet för dig att bli en del av funktionen administrativt stöd på enheten för internt stöd. Tillsammans med ett tjugotal kollegor, varav flera administratörer, ansvarar enheten för myndighetsgemensam administration, IT, lokaler samt arkiv och registratur. Här har du en central roll i enhetens uppdrag att stötta Riksrevisionen på bästa möjliga och mest effektiva sätt.

Vem du är
Vi söker dig som har:


• Godkänd gymnasieexamen, gärna också relevant eftergymnasial utbildning.
• Erfarenhet av liknande serviceinriktat arbete i en central funktion med administrativt stöd mot flera olika avdelningar (eller motsvarande) i en organisation.
• God vana av att använda digitala verktyg, gärna från ett ärendehanteringssystem.
• Mycket goda kunskaper i Word, Excel, Outlook, PowerPoint och Teams som du förvärvat genom ett par års aktuell erfarenhet av att ha arbetat med Microsoft 365.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt mycket goda engelska kunskaper och att du är bekväm med att kommunicera på engelska.

Det är meriterande om du har deltagit i projekt eller utvecklingsarbeten, har erfarenhet av ekonomiadministration och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet.

Din profil
Rollen innebär breda kontaktytor såväl internt som externt och internationellt. Därför ser vi att du som person är trygg och stabil i dig själv och kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen som administratör söker vi dig som är:


• Serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande, har viljan att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
• Självgående och kan ta ansvar för dina uppgifter och har förmågan att driva processer framåt.
• Initiativtagande genom att du ser förbättringar i ditt arbete och med en framåtanda driver aktiviteter och uppnår resultat.
• Strukturerad genom att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
• Flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ställa om i en annan arbetsuppgift och rycka in där det behövs.

Vi letar efter dig som uppskattar ett team med kollegor i liknande roller och som ser fördelarna med att arbeta tillsammans med personer som delar gemensamma arbetsuppgifter.

Om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. 

Vår arbetsplats är belägen på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm. Lokalerna är nyrenoverade, ljusa och erbjuder goda möjligheter till såväl tyst arbete som samtal och möten med kollegor. Vi arbetar i aktivitetsbaserat kontorslandskap och erbjuder möjlighet till visst distansarbete.

Ansök senast 27 mars
Skicka in din ansökan genom att besvara urvalsfrågorna och bifoga CV via vårt rekryteringssystem senast 27 mars.

Vill du veta mer?
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Kontakta John Kling, enhetschef på enheten för internt stöd, telefon 08-5171 4033.

Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på riksrevisionen.se

Fackliga representanter
Lena Lakso, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 2155.

Tobias Hamfelt, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4113.

Kort om Riksrevisionen
Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor. Vi företräder också Sverige som nationellt revisionsorgan och bedriver utvecklingssamarbeten med revisionsmyndigheter i Afrika, Asien och östra Europa. Mer information hittar du på riksrevisionen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Gina Funnemark
08-5171 4044
Avdelningschef Per Johansson
08-5171 4288
Avdelningschef Anna Hagberg
08-5171 4222
Ylva Hilberth, HR-specialist
08-5171 4093
Carl-Gustav Gullstrand, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4316
Nina Gustafsson Åberg, ST/Riksrevisionen
08-5171 4054
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4272
HR- specialist Paulina Eklund
08-5171 4065
HR-specialist Susanna Burman
08-5171 4093
Henrik Söderhielm, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4469

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksrevisionen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2024
  • Ansök senast: 27 mars 2024

Besöksadress

Nybrogatan 55 11490 Stockholm
None

Postadress

Nybrogatan 55
Stockholm, 11490

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024