Serviceinriktad administratör till Scandic!

Serviceinriktad administratör till Scandic!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av administration och trivs i att göra det lilla extra i ditt arbete? Är du en strukturerad person som tycker att det bästa som finns är att lära dig nya saker? Då kan vi ha tjänsten för dig! Vi söker nu en serviceinriktad administratör till vår kund Scandic för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig till hösten 2023. Tjänsten är med placeringen på Scandics huvudkontor i centrala Stockholm. Distansarbete är delvis möjligt men Scandic förväntar sig att du kan vara på kontoret minst 3 dagar i veckan.


Om tjänsten
Du kommer att arbeta som administratör till Scandics löneavdelning som i första hand ska hantera processen kring anställningsavtal, men även hantera inkomna ärenden i Scandics ärendehanteringssystem. Du kommer att ingå i ett positivt team med hög framdrift gällande service till Scandics användare men också kring förbättringsarbeten. Hos Scandic får du även möjlighet att tillsammans med deras lönespecialister arbeta fram de bästa processerna både för internt bruk men också utifrån ett användarperspektiv. Du kommer att supportera och administrerar lön för alla Scandics hotell runt om i Sverige.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I uppgifterna ingår det exempelvis att:

• Skapa anställningsbevis och hantera elektronisk attest av desamma
• Besvara generella frågor kring lön och tillhörande administration, i ärendehanteringssystem från både anställda, chefer men också myndigheter.
• Skapa olika typer av intyg, ex arbetsgivarintyg
• Granska och godkänna processer i HR systemet


Vem är du?
För att passa in i rollen som administratör hos Scandic ser vi att du har erfarenhet av administration och har du även jobbat inom löneområdet är det meriterande. Du behöver vara flytande i det svenska språket i såväl tal- som i skrift, samt ha goda kunskaper i MS Office.

Vi ser att du är prestigelös och tycker att det bästa som finns är att lära dig nya saker. Du behöver kunna hantera volymtoppar i perioder, tänka utifrån Scandics användares perspektiv och tycka att det är roligt med både människor, system och förändringar. Att ge hög service och god support är viktigt för dig. Vidare ser vi att du är strukturerad och strävar alltid mot att hitta bästa lösningen i det du gör.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2022
  • Ansök senast: 19 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024