Serviceinriktad administratör till vår nybildade administrativa avdelning

Serviceinriktad administratör till vår nybildade administrativa avdelning

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Östermalm är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden.

Stadsdelsnämndens uppdrag är att driva verksamheter med service av god kvalitet för de som bor och kommer att bo i stadsdelsområdet, samt att i dialog med invånare och brukare utveckla den service som ges inom olika verksamhetsområden. Vi söker nu en administratör som brinner för att ge god service och ingå i den nybildade administrativa avdelningen.

Vi erbjuder dig..
... ett spännande och utvecklande arbete i en stadsdel som växer. Stödfunktionerna sitter tillsammans i nya fräscha lokaler i kontorslandskap i Garnisonen med närhet till Karlaplan och rekreationsområden som till exempel Djurgården. Vi har flextid och friskvårdsbidrag. Det finns också möjlighet att köpa förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym.

Den nybildade administrativa avdelningen har drygt 20 medarbetare och leds av en administrativ chef och två enhetschefer. Du kommer att rapportera direkt till den administrativa chefen.

Arbetsbeskrivning
Som administratör på den administrativa avdelningen kommer du att ha en central administrativ roll på förvaltningen och även var ett administrativt stöd till andra funktioner och avdelningar samt till direktören. Ditt arbete kommer att sträcka sig från lättare administrativa uppgifter som att beställa fika till mer kvalificerade uppgifter så som fakturahantering och inköpssamordning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen. Du ska ha jobbat som administrativt stöd på förvaltningsnivå i en kommun. Du behöver ha erfarenhet av och kunskap om något ekonomihanteringssystemet sedan tidigare samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har en vidareutbildning inom områdena administration, ekonomi, inköp eller liknande samt erfarenhet av och kunskap om systemen Agresso och/eller Lois.

Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter samt strukturerar och driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du samarbetar bra med andra och ser det som en självklarhet att tillmötesgå och ge god service till de du möter i din yrkesroll. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 december 2024

Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024