Serviceinriktad administratör till vår utläggningsverksamhet i Stockholm

Serviceinriktad administratör till vår utläggningsverksamhet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en administratör till division Industri och vår utläggningsverksamhet i Stockholm. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.

Ditt uppdrag som administratör
Som administratör hos oss arbetar du med arbetsuppgifter inom både administration, ekonomi och IT. Du har både en synlig och central roll på avdelningen och utgör ett viktigt stöd till framförallt våra platschefer och arbetsledare i att få den dagliga produktionen att fungera. Arbetsdagarna är varierade och ofta händelserika.

Då vår verksamhet är säsongsbetonad återspeglas det även i dina arbetsuppgifter som administratör. Under säsong är fokus på att stötta och underlätta för produktionen och utanför säsong är fokus på att följa upp produktionen och förbereda inför nästa säsong.

Följande arbetsuppgifter ingår i rollen:

- Fakturahantering, attestera och fördela inkommande fakturor. Fakturering till kund.
- Lokal utbildningssamordning. Sköta utbildningsadministrationen för arbetschefsområdet. Inventera behov, boka kurser och bevakning av giltigheter.
- Beställningar av ex. kläder, utrustning, mat, kontorsartiklar. Boka konferenser och lokaler. Hämta upp beställningar.
- Administration kring anställningar, bensinkort m.m.
- Förbereda dagordningar, skriva mötesprotokoll och vara behjälplig kring olika möten på vilka du ofta även deltar.
- Enklare IT-support. Hjälpa till med inlogg till IT-konton, Iphones, Ipads, GPS-inlogg, synkning av outlook-kalendrar.
- Fixa, hålla ordning och reda på vårt kontor, ta hand om inkommande post.
- Uppdatera kemikalieförteckningen - chemsoft


Vem är du?
- Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot administration och/eller ekonomi, men det är inget krav.
- Du har erfarenhet av att arbeta administrativt och har goda kunskaper i Office-paketet.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomiarbete och fakturahantering.
- Har ett intresse för IT och digital utrustning såsom datorer, smartphones, surfplattor och GPS-utrustning.
- B-körkort är ett krav.


För att lyckas i rollen behöver du ha en "can-do" attityd. Problem är till för att lösas! Du tar ansvar fullt ut för dina arbetsuppgifter och försöker alltid hitta lösningar på de frågor som kommer till dig. Du är flexibel och handlingskraftig samtidigt som du är prestigelös.

Du är en naturlig ingång i många frågor på vårt kontor, och därför behöver du trivas i en roll med många kontaktytor både internt och externt. Du är hjälpsam och tillgänglig. De frågor du inte kan lösa tar du ansvar för att hänvisa vidare till rätt person internt.

Du är placerad på vår etablering i Täby. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde 1 februari 2022. Tjänsten är på heltid, men vi välkomnar även dig som vill arbeta deltid att ansöka då viss flexibilitet finns.

En del av något större
Svevias industridivision är inne i ett expansivt skede, och ambitionerna är höga. Målet är att vara en ledande aktör inom beläggning i Sverige.

Bakom varje väg finns mer än den uppenbara ytan: en hel industri av kunskap och leveransförmåga. Vårt erbjudande är en industriell process. Från sten till färdig väg.

Allt börjar med en täkt, som sedan blir ballast, som i sin tur används i tillverkningen av asfalten, som slutligen läggs ut på vägen. Med över 100 egna bergtäkter, egen produktion av asfalt, bitumenemulsion och termoplast har vi en bredd som ingen annan. I våra laboratorier gör vi materialanalyser och ser till att produkterna når upp till standarder och krav. Och våra skickliga team inom fräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett.

Varför Svevia?
Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.

Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?

Ansökan och information
Har du ytterligare frågor om tjänsten kontakta Arbetschef Dan Sjöman på mejladress: dan.sjoman@svevia.se Ansök senast 24/10.

När du ansöker behöver du svara på några urvalsfrågor, vilket gör att du inte behöver bifoga ett personligt brev. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-404 10 00.

Svevia arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att främja att vi är en arbetsplats för alla.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Helmbäck
040-28 79 23
Johan Thuresson
070-334 46 74
Pernilla Haapalahti
+46 08 764 23 18
Kajsa Hembäck
040-287923
Leif Erlandsson
0611-442 62, 070-600 71 51
Kajsa Helmbäck
040-28 79 83
Pernilla Haapalahti
+46 8 764 23 18
Christine Gadd
036-15 14 28
Petra Fristedt, HR-avdelningen
08-764 23 14
Petra Fristedt, HR-specialist
08-7642314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svevia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Besöksadress

Svevias huvudkontor Hemvärnsgatan 15
None

Postadress

Box 4018
Stockholm, 17104

Liknande jobb


20 december 2024