OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens uppdrag är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, sjukdom, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Verksamheten omfattar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, anhörigstöd, funktionsstöd och individ- och familjeomsorg.
Genom vårt arbete vill vi skapa förutsättningar för delaktighet, trygghet och inflytande över sitt eget liv.
Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa i ett arbete där du gör skillnad för andra. Välkommen till oss och välkommen med din ansökan!
Beskrivning
I rollen som administratör i Individ- och familjeomsorgens reception är du tillsammans med din kollega verksamhetens ansikte utåt och har en viktig servicefunktion med många kontaktytor.
Individ- och familjeomsorgens myndighetsutövning är samlokaliserad på Realskolegatan 5 i Bollnäs. Receptionen hör organisatoriskt till försörjningsstödsenheten men ger service till hela Individ- och familjeomsorgen och dess besökare.
Arbetsuppgifter
I receptionen arbetar du med att möta våra besökare som främst är medborgare som besöker individ- och familjeomsorgens olika enheter, men också besökare från andra verksamheter som besöker våra medarbetare och chefer som jobbar i huset.
Arbetsuppgifterna är varierande och innebär förutom att ge service till både besökare och medarbetare i verksamheten olika administrativa arbetsuppgifter som beställningar, posthantering, bokningar, registrering av handlingar etc. Till arbetsuppgifterna hör också samverkan såväl internt som externt med kommunens andra verksamheter och andra myndigheter.
Arbetet innebär ett varierat arbetstempo, perioder av tidspress förekommer, vilket kräver en förmåga att prioritera och att kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
Arbetet i receptionen är mycket viktigt för att alla de verksamheter som finns i huset ska fungera. Vi lägger stor vikt vid ett gott och flexibelt bemötande, hos oss ska alla känna sig välkomna.
Kvalifikationer
Du är en skicklig kommunikatör, tar ansvar för din arbetsuppgift och har struktur i ditt arbete. Du är en stabil person som har kännedom om hur ditt eget beteende påverkar andra. Du har en hög grad av samarbetsförmåga och en förståelse för människor med olika bakgrund och livssituation.
Krav: Du har slutförd gymnasieutbildning med relevant inriktning. Du har goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift, samt god förmåga att kommunicera muntligt på engelska.
Vana att hantera olika IT-system krävs. Du kommer att arbeta i olika ärendehanteringssystem och i flera av Office-programmen.
Meriterande: Vidareutbildning som har relevans för arbetet, socialadministratör eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Språkkunskaper utöver svenska och engelska. Tidigare erfarenhet av liknande arbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Villkor
Individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi tillämpar årsarbetstid. Normal arbetstid är 8-16.30.
Vi erbjuder möjlighet till semesterväxling och friskvårdspeng samt personalstöd.
Intervjuer och rekrytering kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Om Bollnäs kommun
Vi anställda på Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop.
Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!