Serviceinriktad backoffice medarbetare till mindre bank

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse av AML? Vill du arbeta med kontoavstämningar i en administrativ roll där du även får ansvar för kontorelaterade frågor?Har du arbetat med backoffice tidigare kan du vara den vi letar efter!


Nu hjälper vi på SJR en mindre bank att hitta deras nästa backoffice medarbetare! Uppdraget inleds med 6 månaders konsultuppdrag och därefter är tanken att anställningen går över till kund. Här välkomnas du in i en grupp som består av 10 personer där ditt närmaste team består av 4 personer. Tillsammans är ni ansvariga för att ge utmärkt service till bankens kunder som framförallt består av privata och institutionella investerare.


Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:


- ansvar för kontoöppningar

- flyttar av likvida medel


- utföra kontroller kopplade till AML


- avstämningar av bankens konton


Du kommer även hjälpa kunder med kontorelaterade frågor och ha en dialog med både mäklare och smarbetspartners. Mycket av arbetet sker manuellt och därför är noggrannhet en viktig del i ditt arbete.


Din bakgrund
Vi letar efter dig som arbetat med administrativa arbetsuppgifter inom banktidigare. Meriterande är om du har en Swedsec-licens men detta är ej ett krav för att starta på tjänsten. Utöver erfarenhet får du gärna ha en eftergymnasial utbildning mot ekonomi. Du är inte främmande för ett högt arbetstempo och en stundtals hög arbetsbelastning. I och med att rollen är kommunikativ trivs du i en roll där du får arbeta varierat med både intern och extern kontakt.


Du levererar med kvalitet och alltid med en hög servicekänsla. Du gillar att ta för dig på ett ödmjukt sätt och du samarbetar gärna med dina kollegor. Hos vår kund uppskattas en drivkraft och egna initiativ.


Övrig information
Ovanstående inleds med 6 månaders konsultuppdrag och därefter är tanken att anställningen går över till kund. Tjänsten är på heltid och start för rollen är omgående. Urval och intervjuer sker löpande så därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet, 076647 16 44.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 december 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2024

26 november 2024