OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott eller föreningslivet. Alla vi anlitar, från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett mål antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Föreningslivet gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan. För mer information besök www.performiq.se
Företagspresentation
Är du en person som trivs av ha daglig kontakt med kunder och samarbete med kollegor? Drivs du av att ge dina kunder ett professionellt bemötande och lösa deras problem efter bästa förmåga? PerformIQ söker nu en driven och positiv ekonom för anställning hos en av våra kunder som är verksamma inom logistik- och transportbranschen. Företagets kontor är i Helsingborg och du får möjligheten att arbeta i ett professionellt team med stort fokus på samarbete och utveckling!
Tjänstebeskrivning
I rollen som ekonom har du ansvar för diverse administrativa uppgifter så som kundreskontra både internt men också till företag runt om i världen. I ditt arbete kommer du ha ett nära samarbete med ekonomiansvariga hos kund och därmed kan även övriga ekonomiassistentuppgifter förekomma. Du sitter i ett öppet kontorslandskap med en härlig atmosfär och arbetar med vår kunds interna fakturasystem.
Krav på person
För att passa i rollen som ekonom hos vår kund så ser vi att du har ett stort intresse för service och siffror. Du har en gymnasieutbildning inom ekonomi eller relevant ekonomiarbetslivserfarenhet. Vi ser vidare att du är tillgänglig under hela uppdragets längd. Har du jobbat med ekonomi inom logistik- och transportbranschen innan är det meriterande men inget krav. Som person är du stresstålig, strukturerad och har lätt för att både arbeta självständigt och i grupp. Du drivs av att ge kunden en så bra upplevelse som möjligt och har en positiv inställning till att ständigt arbeta för att utveckla och förbättra ditt och företagets arbete. Du har lätt för siffror och har en vilja att vidareutveckla dina ekonomikunskaper.
Vi ser det som starkt meriterande om du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat. Ange gärna vilka idrotts-/föreningserfarenheter du har och på vilket sätt det har format dig som person, och hur du tror att detta påverkar dig i en roll som kundtjänstmedarbetare.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, till och med september. Med möjlighet till förlängning efter det.
Arbetstid: 8-16.30
Plats: Helsingborg
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Caroline Gustafsson, på nummer 073-353 75 13. Information om kundföretaget uppges vid intervju. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17