OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en skicklig och serviceinriktad ekonom i början av karriären? Är du dessutom intresserad av att växa och utvecklas i ett spännande företag som ligger i framkant i sin bransch? Då kan du vara just den personen vi söker till Infobric AB.
Om Infobric
Infobric utvecklar lösningar som gör att arbetet på byggarbetsplatsen blir säkrare och effektivare. Med ett system från Infobric får man kontroll på att rätt personer befinner sig på rätt plats, på rätt tid och har tillgång till rätt utrustning. Verksamheten startade 2004 och har vuxit i snabb takt hela tiden och har vunnit flera utmärkelser, bland annat har de två år varit med på Deloitte Sweden Technology Fast 50, som rankar de 50 snabbast växande teknikföretagen i Sverige. Bland kunderna finns många av Nordens och Storbritanniens ledande byggföretag samt maskinuthyrare. Omsättningen under 2015 uppgick till 92 MSEK. Infobric har 50 anställda med huvudkontor i Jönköping samt kontor i Stockholm och verksamhet i Norge, Finland och Storbritannien. För mer information www.infobric.se.
Infobric är nu inne i ett spännande utvecklingsskede i stark expansion och antalet kunder ökar i snabb takt. Därför söker vi nu en Serviceinriktad Ekonom till en nyinrättad tjänst på ekonomiavdelningen. Tjänsten är på heltid, med placering på huvudkontoret i Jönköping, tillträde snarast eller enligt ök.
Arbetsuppgifter
Som Ekonom på Infobric är du ansvarig för att säkra och utveckla processerna kring fakturering och kundreskontra. Exempel på arbetsuppgifter är fakturering, kreditering, kreditbedömning, support av fakturafrågor, kvittning av inbetalningar och utredning kring dessa mm.
Ekonomiavdelningen arbetar aktivt med att utveckla såväl processer som system, rutiner och arbetssätt. En annan viktig och intressant del i tjänsten är därför att vara delaktig i och/eller ansvara för olika utvecklingsorienterade projekt i samband med att bolaget växer. Du ingår i ett positivt team på fyra personer med lång samlad erfarenhet, och du rapporterar till Controllern.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är civilekonom med 2-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, eller bakgrund och erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Du har en god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i tal och skrift. Du har även erfarenhet från ett eller flera affärssystem samt mycket goda kunskaper i Officepaketet, speciellt Excel.
Som person är du ansvarsfull, noggrann och professionell. Du är en teamorienterad, självgående och strukturerad person som är van att arbeta mot deadlines. I din roll är det även viktigt att du har ett positivt, prestigelöst och lösningsorienterat arbetssätt samt att du är serviceinriktad med kunden i fokus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För rätt person erbjuder vi ett självständigt och flexibelt arbete med goda utvecklingsmöjligheter i ett intressant bolag i stark tillväxt och utveckling.
Övrigt
Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg, rekryteringskonsult som nås på mobil 0727-164381 (semester v.31), eller Annika Sjöberg, controller på Infobric som nås på 0708-279874. Varmt välkommen att söka tjänsten via www.rekryteringshuset.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502