OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha en bred och omväxlande ekonomiroll i ett fartfyllt, prestigelöst och ickehierarkiskt bolag där kulturen är öppen och vänlig? Är du nyutexaminerad ekonom eller vill du helt enkelt bredda dina arbetsuppgifter? Läs vidare om det kan vara dig vi söker!
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent med kontorsansvar kommer dina arbetsuppgifter vara omväxlande och varierade, ingen dag är den andra lik och det gillar du! Du kommer att växa och få ta mer ansvar över tid. Några exempel på förekommande arbetsuppgifter är:
• Kund- och leverantörsreskontra (inkluderar att hålla sig uppdaterad i gällande regler)
• Hjälpa till vid revision
• Månadsavstämning bank och balanskonton:
o Förskottsbetalningar
o Ankomstregistrerade fakturor
o Leverantörsfakturor
o Förutbetalda kostnader
o Löneskatt pension
• Ta hand om Invoicemail och växel
• Vara behjälplig vid konferenser, event, möten, resor etc.
• Ha hand om inköp av kontorsmateriel m.m
• Välkomna externa besökare till kontoret vid särskilda tillfällen
Du kommer att ingå i den nordiska organisationen och beroende på vem du är kommer dina arbetsuppgifter och ansvarsområden att variera.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst om 75-100 % som inleds med 6 månaders provanställning. Du kommer att sitta tillsammans med ca 100 härliga kollegor på nya kontoret i Mölndal i Göteborg.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi tror att du antingen är en nyutexaminerad ekonom som vill ta ditt första kliv in på arbetsmarknaden eller att du är gammal i gemet och vill bredda dig i din roll i ett växande internationellt bolag. Du har tidigare praktiskt erfarenhet samt ett intresse av ekonomi, administration och service.
Viktigast av allt är din vilja, din noggrannhet och din förmåga att tänka kritiskt samtidigt som du alltid är beredd att hugga i där det behövs med en servicekänsla utöver det vanliga!
Eftersom Vehco är ett internationellt företag behöver du kunna både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Om företaget
Vehco är en ledande europeisk leverantör av system för transportledning och fleet management (FMS). Bolaget är en del av AddSecure. Kärnverksamheten går ut på att tillhandahålla systemlösningar för att effektivisera transporter med kommersiella fordon. Vehco värderar närvaro för sina kunder och är fysiskt representerade på de flesta av sina målmarknader för att ge personligt stöd i varje land. Kontor finns i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Polen och Frankrike. De strävar efter att alltid erbjuda närhet och kontakt med kunderna på det lokala språket. Vehco marknadsför och säljer sina produkter genom ett eget försäljningsteam och genom partners i Europa. Läs mer på www.vehco.se
Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på LinkedIn! https://www.linkedin.com/company/amendo/
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Vehco med Amendo Bemanning & Rekrytering. För frågor gällande tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Renée Li via mejl renee.li@amendo.se eller tel: 070-899 53 08. Vi tar inte emot ansökningar via mejl utan endast via länken på hemsidan.
Urvalet i denna process kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg
Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson
Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman
Anna Jacobsson
Alexandra Emilsson