Serviceinriktad ekonomiassistent till internationellt företag

Serviceinriktad ekonomiassistent till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Har du tidigare erfarenhet av arbete med kund och-leverantörsreskontra? Är du en serviceinriktad och noggrann person som är tillgänglig för en ny utmaning? Läs då vidare och ansök till tjänsten redan idag!

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
Till vår kund söker vi nu en ekonomiassistent som framförallt kommer att arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Vår kund är ett större livsmedelsföretag som är beläget i Malmö. Du kommer att ingå i ett team på fyra andra kollegor och i rollen kommer du framförallt att arbeta med:
• Leverantörsreskontra (registrera, kontera och hantera avvikelser)
• Kundreskontra (och vid behov påminna kunder om att betala fakturor)
• Hjälpa till med rapportering till Statistiska Centralbyrån
• Behjälplig med intern statistik
• Hjälpa till med månadsavslut

Tjänsten passar dig som trivs i en varierad roll med mycket eget ansvar. Du trivs vidare i en social ekonomiroll och har en serviceinriktad approach i all din dialog.

BESKRIVNING AV PERSON
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare och har en positiv och serviceinriktad inställning till ditt arbete och en stor vilka att lära dig och utvecklas.

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent krävs vidare:
• Gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Meriterande med vidareutbildning så som en kandidat i redovisning eller en examen från yrkeshögskola inom ekonomi/redovisning
• Bekväm i muntlig och skriftlig kommunikation på både svenska och engelska
• 2-3 års erfarenhet av liknande tjänst
• Meriterande med erfarenhet av SAP och/eller Navision

Som person är du noggrann och ansvarsfull och trivs både med att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är vidare en social person som på ett trevligt men tydligt sätt kan kommunicera både internt och externt.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som ekonomiassistent. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ:s värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

ÖVRIGT
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, ca 1 år med möjlighet till förlängning. Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet och du kommer initialt att vara anställd hos PerformIQ som konsult
Arbetstid: 8.00-17.00 med möjlighet till flex
Plats: Malmö

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Sara Lindmark på sara.lindmark@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, ekonomi, SAP, Navision

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2020
  • Ansök senast: 24 juli 2020

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


21 november 2024