OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en erfaren ekonomiassistent för ett konsultuppdrag hos en statlig myndighet i Stockholm. Uppdraget ofattar 100% och kommer att pågå i 6 månader med start omgående.
Arbetsbeskrivning:
I det dagliga arbetet kommer du att hantera olika frågor främst inom området kundreskontra men även inom leverantörsreskontra och löpande bokföring, exempelvis:
• Kundreskontra – kundfakturering, hantering av inbetalningar, påminnelser och kravhantering mm
• Leverantörsfakturaprocessen i Proceedo, hela flödet från ankommande fakturor till bokning av utbetalda fakturor
• Avstämningar av balanskonton och gentemot andra system i verksamheten
• Redovisning av kontantutlägg och reseräkningar
• Övrig löpande redovisning
• Ad hoc förfrågningar
I arbetsuppgifterna ingår även att delta i arbetet med månadsrapportering och bokslut. Ekonomi-enheten består av fem personer som ofta har deadlines så du bör inte vara främmande för att vid behov rycka in och hjälpa till med olika arbetsuppgifter inom gruppen. Kundreskontraarbetet innebär också mycket kontakt med vårt Middle Office, som ansvarar för administration av garantier, vid frågor avseende exempelvis kundinbetalningar och kundregister.
Arbetsredskap som används för Ekonomifunktionen är de olika stödsystem som finns för att vi skall kunna arbeta på ett affärsmässigt sätt med hög kvalitet. De system som dom främst använder idag är bl a Unit4 Business World (UBW fd Agresso), e-beställningssystemet Proceedo, deras försäkringssystem samt QlikView som redovisar i deras databaser.
Kvalifikationer:
• högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbets-livserfarenhet från liknande arbete alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.
• goda kunskaper i excel
• goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis UBW)
• arbetat med kund- och leverantörsreskontra i UBW
• arbetat med löpande bokföring och avstämningar
• erfarenhet av filinläsning, avstämning och utredning vid eventuella fel, till UBW från andra system.
Som person ser vi att du är noggrann med förmåga att arbeta självständigt.
Du är service-minded och analytisk.
Anställningsform:
Visstid
Sysselsättningsgrad:
Heltid
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön
Övrig information:
Urval sker löpande så välkommen med din ansök redan idag.
Du söker tjänsten via vår hemsida: www.kornboden.se
Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996.
Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Forslund, Kandidatansvarig
Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,
Joel Eriksson, Konsultchef
Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501