OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag. Nu söker vi en assistent inom export och logistik till vår kund i södra Stockholm!Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att vara främst logistik men även administrationen i största allmänhet tar du hand om .Inom logistikområdet kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta tull- och orderhantering, uppdatering av kund- och artikelregister samt hantera interna och externa prislistor.Vidare har du många kontakter med myndigheter i samband med exportförsäljning samt kontakter utomlands.Du kommer även att planera och deltaga på mässor samt assistera vid planering av diverse personalaktiviteter. Denna roll innebär många varierande arbetsuppgifter där du förutom det som nämns ovan kommer att få vara back up för receptionen, ansvara för kontorsförråd, assistera VD med beställning av resor, bokning av luncher och evenemang samt göra Power Point- presentationer. Erfarenhet Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som talar och skriver engelska obehindrat.Vidare har du goda datakunskaper i Officepaketet och har du erfarenhet av SAP ses det som mycket meriterande. Personliga egenskaper Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.Den vi söker är driven och självgående samt trivs med att ge service.Du är kundorienterad, strukturerad och planerar din tid väl.För att lyckas bra i rollen är det viktigt att du är flexibel, prestigelös och har en positiv inställning. Vi erbjuder Vi erbjuder ett spännande uppdrag med goda utvecklingsmöjligheter!Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort.Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård. Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden. Uppdraget ska tillsättas 1 augusti och arbetstiderna är mån-tors 0800-1630 och sedan fredag 0800-1430.För rätt person finns eventuell möjlighet till anställning hos kund! Låter det intressant? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån. Välkommenatt ansöka!