Serviceinriktad försäkringsadministratör till Linder & Partners

Serviceinriktad försäkringsadministratör till Linder & Partners

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service och administration och har erfarenhet av att arbeta som försäkringsadministratör hos en försäkringsförmedlare? Är du strukturerad och noggrann samt tycker om att ha många bollar i luften? Då har vi jobbet för dig - vi söker en försäkringsadministratör till vår kund Linder & Partners!

Om jobbet

I rollen som försäkringsadministratör hos Linder & Partners är du en sammanhållande länk mellan försäkringsrådgivare, kunder och försäkringsbolag. Arbetet är självständigt och varierat och innebär allt ifrån planering och uppföljning till mindre kalkylarbeten och allmän administration. Som försäkringsadministratör har du många kontaktytor vilket gör att du behöver vara en social person men även ha en förmåga att strukturera och organisera ditt arbete.

I rollen kommer dina främsta arbetsuppgifter bestå av:

·      Att stötta rådgivare med försäkringssammanställningar och utredningar både före och efter möten

·      Löpande administration

·      Kontakt med företags- och individkunder

·      Kontakt med försäkringsbolag

Vem är du?

För att lyckas i rollen bör du vara självgående, noggrann och flexibel i ditt arbete. Du har tidigare arbetat i en likvärdig roll hos en försäkringsförmedlare och har därav erfarenhet av att arbeta mot företag. Vidare är du en serviceinriktad person som alltid sätter kunden i fokus. Du är social, stresstålig och tycker om att ha många bollar i luften.

Du är/har dessutom:

·     Några års erfarenhet av att arbeta med tjänstepensionsadministration

·    Kunskaper inom olika kollektivavtal, främst ITP

·    Lyhörd inför kunder och kollegor

·     En initiativtagare

·     Förmåga att självständigt strukturera och organisera ditt arbete

·     Har en god kommunikativ förmåga

·     Goda kunskaper i Excel samt god systemvana, erfarenhet av Webcap, Visi eller Bonnaya är meriterande

Om bolaget

Linder & Partners ger rådgivning till företag och anställda inom pensioner och försäkringar. Kunderna är både små och stora företag och dess anställda samt egna företagare, vd:ar och nyckelpersoner på alla typer av företag. Linder & Partners skiljer sig från många andra företag i branschen då de sedan start arbetat mot arvoden. Detta var de först med att göra i Sverige när de startade 1989 med målet att hjälpa fler kunder till bra lösningar. Kundfokus och bra sammanhållning genomsyrar verksamheten. Företaget består idag av ca 25 medarbetare och de sitter på ett fräscht kontor mitt i Stockholm City.

Vi svarar gärna på dina frågor

I denna rekryteringsprocess samarbetar Linder & Partners med Talents of Sweden. För frågor om tjänsten kontakta rekryterare Filippa Wallin på telefon 0707-63 44 89 eller mail filippa.wallin@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så skicka din ansökan redan idag.

Sökord: rekrytering, ekonomi, finans, försäkring, administratör, försäkringsadministratör, försäkringsassistent, livadministratör, jobb, Talents of Sweden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 31 juli 2021

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


10 oktober 2024