OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborgshem är ett modernt, allmännyttigt bostadsföretag med kundernas behov i fokus.Vårt mål är att erbjuda bra bostäder till rimliga hyror.Vi har ett variationsrikt utbud av drygt 12 000 lägenheter, varav alla i dagsläget är uthyrda.Förutom att bygga nytt och bygga om arbetar vi aktivt för att öka tryggheten och trivseln i våra befintliga områden.Läs mer på www.helsingborgshem.se Tillsammans med Manpower Professional söker nu Förvaltningsavdelningen inom Helsingborgshem en Förvaltningschef.Arbetsbeskrivning Förvaltningen på Helsingborgshem bedrivs i en avdelning med ca 80 medarbetare.Fastighetsbestånd och kunder är uppdelade på fyra olika förvaltningsområden med samma grundstruktur men med delvis olika kravbilder och arbetssätt.Arbetet på avdelningen kännetecknas av en serviceinriktad förvaltning och en effektiv drift.Hela förvaltningsorganisationen befinner sig i ett ständigt utvecklingsarbete för att driva verksamheten professionellt med god kontroll och uppföljning på insatser och resursanvändning. Som förvaltningschef kommer du att utveckla och driva Förvaltning ur ett helhetsperspektiv med såväl lönsamhet som kunden i fokus.Rollen är en nyckelbefattning i Förvaltning och hela Helsingborgshem.Stor vikt läggs vid ditt ledarskap där vi söker en stödjande och delegerande ledare som får medarbetarna att växa.Du ska kunna arbeta fritt över de fyra olika förvaltningsområdena och därmed också med samtliga medarbetare.Det är kundvärdar, fastighetsvärdar och reparatörer som arbetar i fronten med den dagliga förvaltningen.Du kommer att ha ett nära samarbeta med avdelningen "Bygg och Teknik" för ett rationellt fastighetsunderhåll och förädling av fastighetsbeståndet.Som ett administrativt stöd har förvaltningschefen en förvaltningscontroller. Du blir en av fyra förvaltningschefer och ingår i Förvaltningens chefsgrupp, där det är viktigt med lagspel, att dela med sig av sig själv och sina erfarenheter.Du rapporterar till Fastighetschefen. Vem är du?Vi söker en engagerad och drivande ledare med dokumenterad erfarenhet av personalansvar.Du har relevant eftergymnasial utbildning inom byggteknik, service management eller liknande.Du har flera års erfarenhet av arbete i kundorienterad verksamhet där du varit drivande i utvecklingsarbetet.Självklart har du ett stort intresse för bygg- och fastighetsteknik, att arbeta med människor samt ekonomi. Som person och ledare är du lyhörd, prestigelös och stödjande.Du växer själv genom att utveckla andra och du trivs i den operativa verksamheten.Du tror på den decentraliserade iden att det bästa beslutet fattas så nära kunden som möjligt.Ditt arbete blir att förse medarbetarna med rätt verktyg för att fatta dessa beslut. Du är strukturerad och har god förmåga att prioritera.Du tar själv initiativ och har god förmåga att agera vid stressiga situationer.Du är pedagogisk samt har ett ekonomiskt sinne. Kontaktperson Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök" nedan med ett registrerat och uppdaterat CV.Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. Välkommen med din ansökan!