OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bodil
Bodil vill förändra förutsättningarna på den svenska bostadsmarknaden och hjälpa fler att bli bostadsägare. Vi vet att det kan vara minst sagt knepigt både för de som vill köpa sin första bostad och för de som vill ta nästa steg. Därför har vi skapat en lösning för de som ännu inte kommit i mål med sitt sparande. Vi kallar det hyrköp. En unik lösning så att du kan förändra din boendesituation redan idag.
Bolaget består idag av sju medarbetare som i nära samarbete hjälper varandra över gränserna och vi söker nu en kollega till rollen som kundservicehandläggare.
Arbetsbeskrivning, kvalifikationer och egenskaper
I rollen kommer du bemöta kunder både genom inkommande och uppsökande kontakter via telefon, mejl och chattfunktion. Du kommer ansvara för service och dialog med kunder, dels i det skede kunden gjort en ansökan om hyrköp, dels när ett husköp närmar sig och ett faktiskt objekt ligger på bordet. Du brinner för gott kundbemötande och har erfarenhet av kundkontakt från en storbank samt har en god förståelse för bostadsaffären. Du kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift, trivs bra med administration och har lätt för att ta till dig nya digitala verktyg och system.
För att lyckas i rollen är det av största vikt att vara flexibel och ödmjuk inför uppgiften och kunna hjälpa till där behovet är som störst för stunden. Som person är du prestigelös och har ett flexibelt förhållningssätt då arbetsbelastningen kan variera. Du kan ta egna initiativ och driva dina processer framåt och är mån om att leverera med god kvalitet, följer upp och se till att kunden fått förståelse och svar på alla sina frågor. Du har god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och kan planera och fördela arbete då du kommer ha studerande kollegor som hjälper till på deltid. Då bolaget är nystartat är innovation och utveckling av processer en del av det dagliga. Här blir du en del av en organisation med högt i tak och korta, smidiga beslutsvägar.
Bodil har placering centralt i Stockholm med lokaler i ett nytt och trevligt kontorshotell. Arbete förekommer såväl från kontoret som hemifrån. Utgångspunkten är arbetstid 40 h per vecka, kl. 08-17, men då Bodil köper bostäder kan budgivning och frågor förekomma även utanför ordinarie arbetstid och flexibilitet är därför en fördel.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Bodil med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Julia Strömberg på julia.stromberg@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!