OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobba med det viktigaste. Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och väl fungerande stad där framtidstro står i centrum. Välkommen till en arbetsplats full av liv.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi på kontaktcenter en handläggare till vårt serviceinriktade team. Kontaktcenter är en modern servicefunktion och vårt mål är att ge den bästa service och vägledning till stadens alla invånare. Organisatoriskt tillhör kontaktcenter förvaltningen servicepartner, stadens egna interna konsultorganisation, vars syfte är att tillhandahålla samordning, förvaltning och utveckling av administrativa tjänster och specialist- och konsulttjänster.
Kontaktcenter består av 35 stycken kunniga och engagerade medarbetare. Som handläggare hos oss kommer du ingå i en svarsgrupp bestående av åtta personer som arbetar med frågor kring förskola/skola. Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon och dator men också via personliga möten i Stadshusentrén.
Till exempel kommer du arbeta med att:
• lämna information och ge vägledning till både interna och externa kontakter
• hantera nya ansökningar och anmälningar
• svara på frågor, hjälpa personen vidare samt ta emot synpunkter
Så vilka är vi på Kontaktcenter och vad kan vi erbjuda?
Vi är en arbetsgrupp som lägger stor vikt vid att skapa och upprätthålla en positiv stämning på vår arbetsplats. För oss är viktigt att ligga i framkant och ett exempel på detta är att vi ofta ligger i toppen vid interna och externa servicemätningar. Vi arbetar aktivt med kompetensutveckling och hos oss får du exempelvis gå kurs i kommunikation och bemötande.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som relevant samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är också om du har ytterligare språkkunskaper. Eftersom du kommer att vara kontaktcenters röst utåt har du god samtals- och telefonteknik och du har god förmåga att hantera olika typer av system. Du som söker har gedigen erfarenhet av serviceinriktat arbete med fokus på kundkontakt.
Som person är du positiv och serviceinriktad och du förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du har ett starkt intresse för kundens bästa och du arbetar hårt för att tillfredsställa kundens behov. I ditt arbete tar du ansvar för din uppgift och du kan fokusera på rätt saker även i stressade situationer. För tjänsten är det viktigt att du kommunicerar på ett tydligt sätt samt att du har god samarbetsförmåga.
Vi ser fram emot din ansökan!
Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid eventuell flytt till Västerås.
Västerås stad eftersträvar och värdesätter mångfald.
ÖVRIGT
Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via "Sök jobbet här"- funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christine Wäneskog
021-39 84 10
Vårdförbundet Mimmi Högblom
021-10 41 66
Rektor Annelie Aleson
021-39 77 21
Rektor Mats Jensen
021-39 47 01
Specialpedagog Kerstin Nilseng
021-39 37 34
Specialpedagog Ulla Brännström Alesson
021-39 34 21
Lärarförbundet Ernst Lindkvist
Verksamhetschef Leif Larsson
021-39 81 01
Frimanska vux Maivor Andreasson
021-39 97 24
Mälarakademin Ann-Sofie Tersmeden
021-39 98 06