Serviceinriktad HR Business Partner till Dustin

Arbetsbeskrivning

Dustin är ett dynamiskt företag som går från att vara den största nordiska hårdvaruleverantören till att också bli kundens främsta val vad gäller IT-relaterade tjänster. I den omställningen är människorna och deras kunskaper Dustins viktigaste medel och HR-avdelningen en strategisk partner.

Du kommer tillhöra det svenska HR-Teamet, på 6 personer, där arbetet präglas av stor tillit till varandra samt mycket glädje och humor i vardagen. Det är ett positivt och prestigelöst gäng med olika kompetenser, med stort fokus på utveckling av chefer och medarbetare. Din vardag på Dustin är omväxlande och en stor del handlar om att ge god service till interna kunder samt mycket samarbete med andra avdelningar och nordiska kollegor.

Ditt uppdrag

Ditt huvudsakliga ansvar i rollen som HR Business Partner är att arbeta konsultativt med operativt och strategiskt stöd till chefer och ledare inom samtliga HR-relaterade frågor. Ditt fokusområde är Operations med avdelningarna Customer Sales, Customer Service, Operations Support och vårt logistikcenter i Rosersberg. I rollen får du möjlighet att arbeta inom många HR-relaterade områden så som arbetsrätt och förhandling, rehabilitering och omställning, utbildning och utveckling. Utöver linjestöd kommer du att ha övergripande ansvar för att kontinuerligt utveckla HR-processer med extra fokus på Talent management och Target management. I rollen har du även ansvar för att tillsammans med lagerchefen arbeta med den pågående förändringsresan som sker inom lager och logistikcentret, där fokus är på kulturförändring. 

Din bakgrund

Du har en akademisk utbildning inom personal - eller beteendevetenskap eller annan relevant utbildning inom området och minst 5 års erfarenhet från kvalificerat HR-arbete som HR Business Partner eller liknande roll i en dynamisk och föränderlig organisation. Du har vana av att arbeta med kollektiv och tjänstemän och god vana av fackliga förhandlingar andra arbetsrättsliga ärenden. Du har erfarenhet från att utveckla och strukturera processer och att självständigt genomföra utvecklingsinsatser från ax till limpa. Du är en god kommunikatör både på engelska och svenska.

Det ses som meriterande om du har kunskaper i kollektivavtal med Handels och/eller Unionen samt om du har erfarenhet av att arbeta med förvärv och övergång av verksamhet.

 För att trivas i rollen är du en god kommunikatör med ypperlig förmåga att bygga förtroende med människor. Du har förmåga att strukturera ditt arbete och komma i mål med det du tar dig för. Du drivs av att förstå ”kunden” (i vårt fall chefen), lösa problem och hålla det du lovar. Hög integritet är en självklarhet för dig. Du är nytänkande och orädd att pröva nya metoder och/eller tillvägagångssätt för att lyckas.

När du blir en av oss

Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på 1år med goda möjligheter till fortsatt anställning. Vi ser gärna en start senast i juni. Du kommer vara placerad på kontoret i Nacka Strand.

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Johanna Karlsson(johanna.karlsson@wise.se, 076-3101573) och Konsultchef Paola Banegas(paola.banegas@wise.se)

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 6 maj 2018

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Säljande konsultchef

Säljande konsultchef

4 oktober 2024

3 oktober 2024

3 oktober 2024

HR-partner

HR-partner

2 oktober 2024