OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Layher.
Om företaget:
Layher är ett familjeägt företag som startades 1945 och är världsledande inom tillverkning och försäljning av ställningssystem, väderskydd samt scener och läktare. Layher är experter på området och levererar hyr- och försäljningslösningar av högkvalitativa ställningar till företag inom bland annat processindustrin, evenemang samt bygg och anläggning. Produkterna skapar relevanta och kvalitativa lösningar för kundens specifika behov. Produktutvecklingen och tillverkningen sker i egna fabriker i Tyskland och företaget har säljbolag i över 42 länder med totalt 2200 anställda. Lahyers anda präglas av hög kvalitet och leveranssäkerhet med ett stort kundfokus. Utöver produkter erbjuder Layher också teknisk support samt praktiska utbildningar för sina kunder.
Layhers huvudkontor ligger placerat i Upplands Väsby och består i dagsläget av 28 medarbetare. De söker nu en ny kollega som kommer ingå i ett team om totalt tre inköps- och orderadministratörer! För mer information, besök www.layher.se.
Layher erbjuder generösa förmåner till sina anställda i form av friskvårdsbidrag, företagshälsovård samt förmåner via Benify. Layher erbjuder en modern och trevlig arbetsplats i en spännande och fartfylld miljö med stark sammanhållning och sunda värderingar med regelbundna kick-offer och andra gemensamma aktiviteter.
Arbetsuppgifter:
Rollen som inköps- och orderadministratör hos Layher innebär logistiskt arbete med tät kundkontakt. Ditt arbete består av tre grundpelare; order, inköp samt administration. Orderdelen innebär att du tar emot kundsamtal i telefon samt har fysiska möten, informerar och utbildar kunder, skapar offerter, kontrakt och order samt bevakar dessa internt och externt. När kunderna tar kontakt med Layher ingår det i rollen att ha god produktkunskap och därefter kunna vägleda och serva dem samt ha merförsäljande samtal. I inköpsdelen ingår att göra behovsanalyser, skapa inköpsorder, bygga upp samt reglera lagersaldot inför hög- och lågsäsong samt att samarbeta med lagermedarbetarna. Utöver detta ingår avvikelsehantering och uppföljningsarbete. Den administrativa delen i rollen innebär att se till att artikeldata och kundinformation i systemet uppdateras dagligen så att flödet fungerar i samband med ändringar av exempelvis leveransadresser eller när tilläggsinformation kommer. Vidare ingår i rollen att kunna skapa rapporter för olika behov samt att följa upp kvalitén i administration. Slutligen ingår också administration av Layhers webbshop och se till att order hanteras, priser, artikelnummer och saldo uppdateras.
Utöver de tre grundpelarna innebär rollen som inköps- och orderadministratör support inte bara extern support till kunder, utan också intern support till Layhers säljare, bland annat i form av att vara behjälplig och skapa LayPLAN-ritningar samt bistå med materiallistor.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
För rollen som inköps- och orderadministratör har du
• Avslutad gymnasial utbildning
• Minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom service och inköp/logistik
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God systemvana från affärssystem (Microsoft NAV är meriterande)
• Erfarenhet av att läsa ritningar och ett tekniskt intresse är meriterande
Du som söker tjänsten som inköps- och orderadministratör har goda administrativa färdigheter, tycker om att ha breda kontaktytor och är serviceminded. Du har förmågan att leverera kundservice i toppklass och är engagerad och vill bidra med positivitet på din arbetsplats. Du är en ödmjuk person som värdesätter god kollegial gemenskap. Du är kvalitetsmedveten och noggrann och arbetar på ett effektivt och strukturerat sätt. Rollen innebär att du behöver hantera flera uppgifter samtidigt vilket slutligen kräver att du har en god prioriteringsförmåga samt god överblick på din arbetsplats.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Upplands Väsby, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Inköpsadministratör, orderadministratör, logistik, logistikkoordinator, logistiker, leveransbevakning, inköp, Microsoft NAV, NAV, affärssystem, order, kundservice, service, innesäljare, administratör, bygg, detaljhandel, partihandel, Stockholm, Upplands Väsby, heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund