OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning: Som IT-support kommer ditt jobb vara att ge support till användare av interna system som befinner sig huvudsakligen i Sverige. Du arbetar med telefonen som ditt främsta arbetsredskap och tar emot ärenden, registrerar dessa i ett ärendehanteringssystem där du även arbetar med att lösa dessa på bästa möjliga sätt. Exempel på ärenden skulle kunna vara att ominstallera datorer, skicka ut uppdateringar till användare eller konfigurera konton på rätt sätt. Du kommer att arbeta med onsite support på Stockholmskontoret, men även remote mot resten av norden.
Du kommer att arbeta i ett team om ca 10 personer, dina närmaste medarbetare sitter på olika platser i Sverige, men även i Finland och Norge. Du kommer arbeta med placering i Stockholm.
Arbetets omfattning: Heltid och varierande arbetstider mellan kl. 7-16 och 8-17. Start för tjänsten är omgående. Detta är ett konsultuppdrag då du kommer att vara anställd av Magna men utföra uppdrag hos kund.
Kundföretaget
Företaget är Nordens största teknikkonsultbolag och erbjuder helhetslösningar inom marknadsområdena byggnader, transport, miljö, energi, olja & gas, telecom och management consulting. I Sverige är de med sina 1 500 medarbetare en del av en koncern som har närmare 10 000 medarbetare på ca 200 kontor världen över.
De har själv hand om hela sin IT-miljö som består av Microsoftprodukter, och nu behöver de stärka upp med en IT-support som ska hjälpa användare att lösa tekniska problem i plattformen.
Din profil
Kompetenskrav: Vi söker dig som har ett genuint intresse av IT och teknik. Du har tidigare erfarenhet av någon form av helpdesk / support. Du trivs i en miljö som ställer krav på hög service och effektivitet. Då företagets IT-miljö är uppbyggd i Microsoftprodukter, så det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administration i AD och Exchange. Det är även ett stort plus om du har arbetat med administration i SCCM, SCSM och i Sharepoint tidigare, men detta är inget krav. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Du känner dig även mycket bekväm med telefonen som arbetsredskap.
Personliga egenskaper: För att lyckas och trivas i rollen är du en flexibel person som alltid ger högsta möjliga service. Du är driven och tar gärna egna initiativ. Du är en problemlösare som alltid löser problem på ett engagerad och effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i team men är samtidigt självständig. Utöver detta är du en social och glad person som sprider positiv energi på kontoret och i teamet!
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ChristianVikander, christian.vikander@magna.se, 070 512 49 15
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Henriksen
Louisa Björklund
Frida Bergman
Marcus Nilsson
Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy
Johanna Lindholm
Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11