Serviceinriktad IT-tekniker

Serviceinriktad IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Är du en lagspelare som drivs av att jobba mot uppsatta mål? Brinner du för att lösa problem och ge god service inom IT? Då kan det här vara något för dig! 

Digitalt centers uppdrag
Vårt uppdrag innefattar att ge support till alla kommunanställda användare på datorer, skrivare och nätverk.

Vi har i dagsläget support på ca 5 500 datorer. Kommunen har standardiserat kring Microsoft-produkter och samtliga datorer har Windows 10.

Rollen som IT-tekniker hos oss
Som IT-tekniker hos oss blir du en del av ett kompetent och glatt gäng, med både breda och djupa kunskaper inom IT. I rollen som IT-tekniker ingår både 1:a och 2:a linjens support och du jobbar med felsökning och felavhjälpning i datorer, nätverk och skrivare med mera. Supporten sker via telefon, med hjälp av fjärrstyrning, i vår kundmottagning eller vid behov besök på plats hos någon av kommunens verksamheter. 

Din profil
Du beskrivs som en person som tar initiativ och brinner för att lösa andras utmaningar som möjliggör en enklare vardag för hela kommunen. Även om samarbete är ett nyckelord för dig är du också självgående och tar ansvar för din uppgift. I supportrollen kännetecknas ditt bemötande av en ypperlig känsla för service. I det paketet ingår att du är pedagogisk, inlyssnande och tydlig i din kommunikation när du smidigt och professionellt anpassar dig till kundens situation.  

Utöver nämnda egenskaper här ovan söker vi nu dig med generellt hög IT-kompetens med fokus på problemlösning för PC, skrivare, nätverk och Office 365. Du har fullföljd gymnasial utbildning och om du har vidareutbildning, så som KY- eller YH-utbildning med adekvat inriktning är detta meriterande, liksom om du har tidigare yrkeserfarenheter av arbete med ärendehantering och kvalificerad felsökning. Det är även meriterande om du har något av certifikaten Exam MD-100 och Office 365. Det är viktigt att du har en mycket god förmåga att kommunicera både verbalt och skriftligt på svenska. B-körkort är ett krav för tjänsten. 

I den här rekryteringen tar vi hänsyn till såväl erfarenhet som kunskap och lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Vårt erbjudande och övrig information
Det här är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast eller enligt överenskommelse. Vi ser fram emot att läsa din ansökan med CV och personligt brev, på svenska. Bifoga även dina för tjänsten relevanta intyg på utbildning, tjänstgöring, certifieringar och liknande. 

Intresserad?
Kul, då ska du ansöka senast 3:e maj, så hör vi av oss. 

Om oss förvaltningen för Service
Förvaltningen för Service är Kungsbacka kommuns tredje största förvaltning. Service kärnverksamhet är att tillsammans med förvaltningarna utveckla, leverera och samordna all den service som de behöver för att deras kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas. Detta arbete sker i nära samarbeta med de olika förvaltningarna.

Förvaltningen levererar en stor bredd av tjänster inom fastighet, lokalvård, måltid, IT, medborgar- och kundstöd, rekrytering och lönehantering. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningars förväntningar är det vår ambition att alltid vara enkla att nå och förstå och att visa engagemang i varje situation.

#LI-KUNGSBACKA

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2020
  • Ansök senast: 3 maj 2020

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024