Serviceinriktad IT-tekniker till Båstads kommun

Serviceinriktad IT-tekniker till Båstads kommun

Arbetsbeskrivning

Professionalism, arbetsglädje och respekt Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.

För att kunna leverera den bästa servicen söker vi just dig till oss på IT-avdelningen! Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade kollegor som brinner för att skapa möjligheter och utveckling för våra medarbetare. Som medarbetare på IT-avdelningen har du kollegor som ställer upp för varandra och gärna delar med sig av sina erfarenheter. IT-avdelningen är en liten avdelning med stort ansvar, där du kan påverka och göra en stor skillnad för kommunens verksamheter!

ARBETSUPPGIFTER
Som It-tekniker kommer du att delvis arbeta med att bemanna helpdesk och ge support direkt via telefon och fjärruppkoppling samt support ute hos användarna runt om i kommunen. Som en del av IT-avdelningens supportgrupp ansvarar du för att snabbt och effektivt ta hand om och dokumentera våra användares ärenden. Du följer upp dina ärenden och ser till att de åtgärdats inom tidsramen för den prioritet som är satt. En annan del av tjänsten innebär att delta i eller driva olika projekt.

I tjänsten ingår också att ha beredskap ca en gång i månaden.

KVALIFIKATIONER
Du som söker uppskattar att jobba med människor och service med tekniken som redskap och bidrar till utveckling och förbättringar genom ditt arbete. Du är tydlig i din kommunikation och kan utifrån ett prestigelöst förhållningssätt dela med dig och inhämta ny kunskap. Du har kontakt med många människor vilket gör att du behöver vara lyhörd, ha en god samarbetsförmåga och vilja att lära dig nytt.

Du är strukturerad och självgående för att kunna leverera resultat och uppfylla kundens/användarens förväntningar. Ibland kan det inkomma många ärenden på samma gång, därför krävs det att du kan ha många bollar i luften och ha förmåga att prioritera.

I en supportroll som It-tekniker är det viktigt att du behärskar svenska i såväl tal som skrift då du kommer instruera användare via telefon och mail.

Du som söker har en relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig och/eller erfarenhet. Du har minst 2 års erfarenhet av arbete med IT-support/Helpdesk. B-körkort krävs.

Det är meriterande om du har goda kunskaper och erfarenhet av klienthantering MAC/PC/iPads och switchar. Vi ser det som en stor fördel om du har god förståelse och erfarenhet av processinriktat arbetssätt.

Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att få veta mer om dig!

ÖVRIGT
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Rökfri arbetstid tillämpas. Kommunala avtal gäller.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Båstads Kommun, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2020
  • Ansök senast: 27 maj 2020

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024