Serviceinriktad IT-tekniker till ett engagerat team

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten att bli en del av ett drivet team med en härlig laganda! För oss är ingenting omöjligt och ingen fråga för stor, för liten eller för komplicerad. Vi erbjuder ett serviceinriktat uppdrag med en stor kontaktyta och bredd. Välkommen med din ansökan till oss i support och helpdesk!

IT-kontoret ingår i Serviceförvaltningen som är Falu kommuns leverantör av interna service- och kringtjänster enligt ett FM-koncept. Kontoret består av fyra olika avdelningar; ledning, support, infrastruktur och förvaltning & utveckling.

Helpdesk, som är organiserad under avdelningen support, är kontaktytan mellan användarna och IT. Vi är ansiktet utåt mot resten av Falu kommuns organisation och har ett mycket viktigt uppdrag; att hjälpa och vägleda Falu kommuns användare och göra deras IT-vardag så enkel och bekymmersfri som möjligt.

Förändringstakten inom IT-området är ständigt hög vilket ställer krav på den egna organisationen att göra effektiva leveranser av tjänster. Alla avdelningar arbetar ständigt med förbättring och utveckling av arbetssätt, rutiner och processer.

ARBETSUPPGIFTER

Uppdraget är att erbjuda IT-relaterat stöd till kommunens samtliga anställda. Dina arbetsuppgifter består av att felsöka och hjälpa våra kunder med exempelvis skrivarproblem, hårdvarufel och problem med verksamhetssystem. Variationen av ärenden som du behandlar är stor och kan vara på alltifrån basnivå till mycket avancerade ärenden. Du bemannar vårt helpdesk minst en dag i veckan och gör även besök ute på våra kunders arbetsplatser. Du tillhör framförallt gruppen IT-support, men du kan även få uppgifter inom de andra grupperna. 

TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER

- Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT eller arbetslivserfarenhet som går att likställa med sådan utbildning

- Vi vill att du genom utbildning eller arbete har kunskaper om moderna Microsoftmiljöer, såsom Microsoft Windows 7/8/10 och Microsoft Active Directory 2012 eller senare

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- B-körkort

Då tjänsten innebär mycket kundkontakt söker vi dig som är positiv, serviceinriktad samt har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du förmedlar teknisk kunskap på ett tydligt och pedagogiskt sätt till kommunens alla medarbetare. Vi ser att du analyserar och löser problem på ett flexibelt sätt. Du är även noggrann, driven och trivs med ett högt arbetstempo. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

MERITERANDE KVALIFIKATIONER

- Erfarenhet av helpdeskarbete

- Erfarenhet av IT-support i kommun

- Kunskap i IBM-produkter, såsom IBM Notes

- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem

- Erfarenhet av iOS och MDM-verktyg

FALU KOMMUN SOM ARBETSGIVARE

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.

UPPLYSNINGAR

Marie Lavin Ljung, 023-825 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 31 oktober 2016

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024