Serviceinriktad IT-tekniker till Holmen IT i Norrköping

Serviceinriktad IT-tekniker till Holmen IT i Norrköping

Arbetsbeskrivning

I skogen växer framtiden. Väx med oss!

Gillar du struktur och vill jobba i ett företag med utvecklingsmöjligheter? Vill du jobba i en framtidsbransch med en klimatsmart råvara som utgångspunkt?

Din nya arbetsplats?
Holmen IT har det övergripande ansvaret för all IT‑verksamhet inom Holmenkoncernen. Vi är 50 anställda fördelade på orterna Norrköping, Iggesund, Örnsköldsvik och Stockholm. Vår grupp som arbetar med leverans av användartjänster, End User Services, söker nu en IT‑tekniker med placering i Norrköping.

Din framtida utmaning
Tjänsten som IT-tekniker, med fokus på användartjänster och on-sitesupport, är en varierande och utmanande roll där du får möjlighet att bidra till vår tekniska vidareutveckling och säkerställa hög användarnöjdhet för koncernens medarbetare.

Du kommer ingå i teamet End User Services (EUS) som är en del av Infrastrukturavdelningen. EUS ansvarar för den interna tjänsteleveransen inom följande områden: Persondatorarbetsplatsen, standardapplikationer och molntjänster inom Office 365, Service Desk, AD-kontohantering, mobiltelefoni, tablets, utskriftshantering och on-sitesupport.

Användare inom hela koncernen anmäler supportbehov och beställningar till Service Desk First Line och din roll är att stödja processerna inom arbetsplatstjänsterna och möta IT-användarnas förväntningar. Merparten av de dagliga supportaktiviteterna inom dessa områden utförs av externa konsulttjänster – EUS roll är då att styra, koordinera, anpassa och vidareutveckla tjänsteleveransen för att möta verksamhetens behov.

Som IT-tekniker är du en viktig länk mellan IT och kärnverksamheten, din huvudsakliga arbetsuppgift är att tillhandahålla IT-verktyg och verksamhetsapplikationer, vid behov erbjuda andra och tredje linjens användartjänstsupport till Holmens medarbetare och samverka med externa supportkonsulter och interna IT-specialister avseende problemlösning och utveckling av nya arbetssätt. Det mesta supportarbetet utförs på distans, men i ditt arbete ingår även på-plats-support på såväl produktionsenheter som staber, så tjänsten omfattar ett visst resande.

Supportärendehanteringen är strukturerad i ett gemensamt ärendehanteringssystem för hela IT‑verksamheten. Du kommer få möjlighet att påverka vidareutvecklingen av våra tjänster genom deltagande i leverantörsmöten, förstudier, workshops, upphandlingar och projekt.

För att lyckas i rollen
Vi söker en serviceinriktad lagspelare som vill arbeta i ett team där kundfokus, professionalism och teknikutveckling är en självklarhet. Du som söker skall ha eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande relevant arbetserfarenhet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Som person är du kommunikativ och engagerad och du gillar att arbeta strukturerat i samarbete med andra.

Du har bred IT-kompetens och är mer generalist än specialist. Vi vill att du har gedigna kunskaper inom Microsofts relevanta produktområden – Windows, standardapplikationer Office 365, molntjänster, Systems Center Configuration Manager, Active Directory, Intune och utskriftshantering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ärendehanteringssystem, supporthantering på distans respektive on-site, köhanteringsansvar, problemhantering och systemförvaltning i en större organisation som jobbar enligt ITIL. Du behöver ha körkort för personbil.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utmanande och ansvarsfull nyckelroll med stora möjligheter att påverka hur såväl arbetssätt inom Holmen IT som hur koncernens IT-lösningar utvecklas. Hos oss arbetar du självständigt inom givna ramar. Vi prioriterar god arbetsmiljö, effektiva arbetssätt och värdeskapande arbete. Du kommer att känna att du bidrar till Holmens utveckling samtidigt som du har roligt på jobbet!

Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.



 


I skogen växer framtiden

Holmen är en av Sveriges största skogsägare och den växande skogen är grunden för vår verksamhet. Vi är en del av skogens kretslopp från planta till planka, där vi förädlar råvaran till allt från trä för klimatsmart byggande till förnybara förpackningar, magasin och böcker. Holmen producerar även förnybar energi från vatten- och vindkraft. Med hållbarhetstänk i alla led är Holmen med och skapar en bättre framtid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Kronberg, Rekryterande Chef
0175 265 44
Elias Holmgren, HR-generalist
0175 263 15
Aleksandar Srndovic, Facklig representant Pappers
0175 269 50
Ivar Cedergren, Ekonomichef
076 134 08 20
Elias Holmgren, HR-generalist
076 817 54 58
Jörgen Åkerlund, Facklig representant Unionen
0175 267 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Holmen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Tulkavägen 36
None

Postadress

Tulkavägen 36
Hallstavik, 76381

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024