Serviceinriktad It-tekniker till Karolinska Institutet!

Serviceinriktad It-tekniker till Karolinska Institutet!

Arbetsbeskrivning

Karolinska institutet står inför en spännande förändringsresa inom sin IT-avdelning och söker nu en dynamisk och kundfokuserad Servicetekniker för att bli en del av deras team i service desken. I takt med att KI omdefinierar sitt tillvägagångssätt för IT-service lägger dem en stor vikt vid att höja kundupplevelsen. Brinner du för att leverera service i världsklass och trivs i en samarbetsvillig miljö? Då är detta rätt möjlighet för dig! Ansök till tjänsten idag - vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
I rollen som IT tekniker kommer du att ansvara för IT - relaterade ärenden i service-desken från Institutets användare så som forskare och annan personal på KI. KI-personalen är placerad på flera ställen i Stockholmsområdet, framför allt i Solna och Flemingsberg. Det är en internationell miljö, vilket gör att det är viktigt att kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Karolinska Institutet.

Du erbjuds
- Möjligheten till att arbeta i en kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet
- Arbeta för ett av världens ledande medicinska universitet
- Möjligheten till att utvecklas och växa i din roll
- En dedikerad konsult chef

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Support kommer att ges till både PC och Mac. Supportområdet kan innefatta hårdvara, mjukvara, ominstallationer/nyinstallationer med mera.
* Kommunicera på ett sätt som upplevs professionellt av kunden
* Analysera och lösa ärenden i servicedeskarna på Campus
* Registrera och återkoppla ärenden
* Hantera användarkonton
* Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning
* Felsökning/felavhjälpning och felanmälan
* Follow-me-print/Lokala skrivare


VI SÖKER DIG SOM
Är hungrig på att lära dig nya arbetsuppgifter och du brinner för servicekvalitet och IT. Du är pedagogisk lagd och föredrar att arbeta på ett strukturerat sätt för att få god överblick över ditt arbete och för att kunna prioritera dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Vidare ser vi att du är en kommunikativ person med en hög servicekänsla och att du är intresserad av att möta människor eftersom du kommer ha daglig kontakt med användare och kollegor på avdelningen.

Krav
- Relevant utbildning inom IT mot support, alternativt motsvarande 1-2 års arbetslivserfarenhet inom IT - support
- Gedigen generell kunskap inom IT, användning, installation, felsökning, HW/SW
- Mycket god kunskap om både PC och Mac
- Erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem
- Obehindrad i både svenska och engelska

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta inom ett serviceyrke
- Erfarenhet av JAMF/Apple School Manager
- Kunskap om Linux ( Redhat/Ubuntu)
- Microsoft Dynamics 365.
- Sharepoint
- Ytterligare språkkunskaper

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående och ansvarstagande
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Övrig information:
- Arbetstider: 08:00-17:00
- Placering: Solna/ Flemingsberg. Huvudsakligen i Solna, men även i Flemingsberg. Gratis personal buss går mellan Campus Solna och Campus Flemingsberg flera gånger dagligen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Karolinska Institutet är en kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Deras vision är att driva utveckling av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver de framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2024
  • Ansök senast: 23 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024