OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett smart och meningsfullt val
Är du en lagspelare med kunskap och intresse för ekonomi? Vill du bidra med ditt engagemang och din servicekänsla för att bygga en ekonomiorganisation i toppklass? Då kan du vara den vi söker!
Din nya arbetsplats
Holmen Finance Centre ansvarar för huvuddelen av Holmens redovisnings-, rapporterings- och reskontraprocesser samt operativt inköp. Här jobbar vi i team och hjälper gärna varandra, vilket gör det lätt att trivas hos oss. Idag är vi ca 25 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.
Din framtida utmaning
Gruppen Leverantörsreskontra och Operativt inköp behöver förstärkas och för rätt person kan det finnas möjlighet att arbeta inom båda områdena. Som medarbetare i både leverantörsreskontran och operativt inköp förväntas du ta ansvar för hela processen från att en inköpsorder skapas tills att fakturan är betald.
Vi arbetar med en gemensam kontaktyta för mail och telefon. Arbetet i sig är standardiserat men ingen dag är den andra lik eftersom främst interna men även externa kunder ständigt utvecklar oss!
För att lyckas i rollen
Till den här rollen fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är lägst gymnasieekonom eller har motsvarande kunskaper men framförallt gillar du att samarbeta och sätter en ära i att ge proffessionell service till dina kunder. Du är strukturerad samtidigt som du är flexibel; ekonomiarbete kräver struktur men eftersom vi gemensamt i gruppen hanterar flera olika bolag och en stor mängd information behöver du kunna vara trygg i att du har en överblick och går djupare in i detaljer vid behov.
Du får gärna komma med förslag till utveckling och förbättringar - att du är engagerad och vill lära dig vårt jobb från grunden är viktigt för oss!
Du har goda generella IT-kunskaper vilket gör att du snabbt kan sätta dig in i olika systemlösningar. Kunskaper i primärt IFS värdesätts. Goda kunskaper i MS Office är ett krav liksom goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med ett gäng härliga kollegor utgör navet i Holmenkoncernens ekonomiflöde. Du får en roll där du tillsammans med gruppen bidrar till en uppskattad, effektiv och serviceinriktad leverans till våra interna kunder inom och utanför Sverige.
Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Holmen präglas mycket av intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget.
Ansök redan idag!
Vi planerar att intervjua löpande så skicka din ansökan redan idag!
Vi får skogen att växa och ge
Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 300 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Kronberg, Rekryterande Chef
0175 265 44
Elias Holmgren, HR-generalist
0175 263 15
Aleksandar Srndovic, Facklig representant Pappers
0175 269 50
Ivar Cedergren, Ekonomichef
076 134 08 20
Elias Holmgren, HR-generalist
076 817 54 58
Jörgen Åkerlund, Facklig representant Unionen
0175 267 41