OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Future People söker en kommunikatör/kundtjänstmedarbetare till myndighet i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Uppdragsbeskrivning:
Den här rollen är ny och innebär både ett ansvar för samordning av information och kommunikation på myndigheten med frågor och svar samt arbete med kundservice.
Som kommunikatör ingår det dels att ansvara för innehållet i Kunskapsbanken frågor & svar och att säkerställa att det är enhetligt och tydligt. Du kommer att samarbeta med kommunikationsavdelningen och även andra delar av verksamheten för att samordna informationsmaterial för att det ska bli användarvänligt och vara ett bra stöd för både kunder och medarbetare.
Som kundservicemedarbetare som är den andra delen av jobbet blir du en del av en effektiv och serviceorienterad grupp som huvudsakligen arbetar med att ta emot och hantera inkommande ärenden per telefon och mail från kunder, entreprenörer och intresserad allmänhet. Arbetet innebär bland annat att ge information och svara på frågor gällande myndighetens verksamhet.
Arbetsuppgifter
- Besvara inkommande samtal från allmänheten.
- Besvara/hantera inkommande mejl kunder, entreprenörer och intresserad allmänhet.
- Söka svar på frågor via vår webb och ibland via kontakter i verksamheten.
- Uppdatera Kunskapsdatabasen.
- Ta fram, samordna informationsmaterial.
- Sammanställa och analysera.
Krav för tjänsten:
5 års erfarenhet av liknande arbete med kvalificerat kundservicearbete.
Akademisk examen inom kommunikation. Alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet..
Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat som kommunikatör.
Minst 1 års vana av att arbeta i Officepaketet
Minst 1 års vana av att arbeta i ärendehanteringssystem.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Börkrav:
Tidigare erfarenheter av att utveckla och förvalta kunddatabaser och/eller ärendehanteringssystem.
Tidigare erfarenhet från energibranschen.
För denna tjänst kommer en säkerhetsprövning att genomföras innan uppdraget kan påbörjas.
Som person är du prestigelös, har ett starkt driv och är serviceinriktad. Du är positiv, lättsam och har förmågan att arbeta självständigt samt att ta egna initiativ.
För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad i hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Vill du vara en del av vårat team?
Omfattning: Heltid till den 31/1-2024 med möjlighet till förlängning.
Start: 1/2-2023
Varmt välkommen med din ansökan!
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail.
Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Sista ansökningsdagen: 2023-01-13
Välkommen till oss!