Serviceinriktad kundservicemedarbetare för konsultuppdrag hos bostadsbolag!

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi en kundcentermedarbetare med dokumenterad god erfarehet av kundmöte via telefon och i digitala kanaler som chatt och mejl. Uppdraget kan även omfatta arbete över receptionsdisk vilket innebär att man behöver arbeta på plats på ett av vår kunds kontor. Uppdraget är på heltid och förväntas starta den 06-sep-2021 och pågå t.o.m. den 31-mar-2022.

Om uppdraget
För att trivas i rollen som kundservicemedarbetare bör du brinna för att ge kundservice i världsklass och ha förmågan att vända en missnöjd kund till att vara nöjd när samtalet avslutas. I huvudsak sker arbetet via telefon och mejl, och efter introduktionen på 2-4 veckor förväntas de personliga målen uppfyllas för att bidra till verksamhetens övergripande mål. Våra inringare har vid kontakt med oss möjlighet att bedöma upplevt bemötande men även kompetens, lösningsgrad och väntetid när de ringer in. Samtal förekommer dagligen där missnöjeshanteringen behöver kunna hanteras på ett proffesionellt sätt. Personliga mål gällande samtal och mejlhantering förväntas vara uppfylda från femte veckan efter introduktion.

I rollen som kundservicemedarbetare kommer du bidra till att skapa kundservice i världsklass genom en effektiv och kvalitetssäkrad handläggning av kundärenden inkomna via telefon, e-post, fastighetssystem, befintliga och bidra i utvecklingen av kommande digitala kanaler.

Ansvarsområden

- Ta emot och registrera ärenden i befintliga system och digitala kanaler
- Kunna felsöka, prioritera och styra ärenden rätt
- Besvara samtliga frågor från hyresgäster och övriga intressenter på ett effektivt sätt
- Medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av kundcenters verksamhet
- I övrigt delta i förekommande eller nya arbetsuppgifter inom kundcenters verksamhet


Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av arbete med telefonen som verktyg samt erfarenhet av att hantera svåra samtal och missnöje. Vidare har du goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av utveckling av internt digitalt stöd som FAQ (kunskapsbank), utbildningsfilmer och e-learning, samt erfarenhet av implementering och utveckling av digitala verktyg för kundmöten. Vi ser det även som meriterade om du har erfarenhet av fastighetsskötsel, förvaltning och uthyrning samt kunskaper inom fiber/bredband/tv och telefoni.

Som person är du initiativtagande, självgående och strukturerad med ett gott omdöme och självkännedom. Du är professionell, pedagogisk och lösningsorienterad. Vidare har du lätt för att kommunicera och samarbeta med kollegor.

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-4993800.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2021
  • Ansök senast: 2 september 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

13 november 2024

Administratör reception till lokalpolisområde Borås

Administratör reception till lokalpolisområde Borås

13 november 2024