OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för AML och kundservice? Vill du arbeta med kontoavstämningar i en administrativ roll där du även får ansvar för kontorelaterade frågor?Har du arbetat med kundservice tidigare kan du vara den vi letar efter!
Nu hjälper vi på SJR en mindre bank att hitta deras nästa kundservicemedarbetare! Uppdraget inleds med 6 månaders konsultuppdrag och därefter är tanken att anställningen går över till kund. Här välkomnas du in i en grupp som består av 10 personer där ditt närmaste team består av 4 personer. Tillsammans är ni ansvariga för att ge utmärkt service till bankens kunder som framförallt består av privata och institutionella investerare.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
- ansvar för kontoöppningar
- flyttar av likvida medel
- utföra kontroller kopplade till AML
- avstämningar av bankens konton
Du kommer även hjälpa kunder med kontorelaterade frågor och ha en dialog med både mäklare och samarbetspartners. Mycket av arbetet sker manuellt och därför är noggrannhet en viktig del i ditt arbete.
Din bakgrund
För tjänsten söker vi någon med några års tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom bank/finans. Vi ser gärna att du har akademisk examen. Du är van att arbeta i Microsoft Office och behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi söker dig som trivs med att arbeta i grupp men som även kan arbeta självständigt med eget ansvar. Du har mycket högt servicetänkande, är flexibel samt noggrann och inte heller främmande för nya arbetsuppgifter och utveckling av nya och befintliga rutiner. Du är utåtriktad och ansvarsfull och har lätt för att prioritera. Vi ser gärna att du är drivande och tycker om att ta egna initiativ. Du uppskattar kontakt med kunder och samarbetspartners och är inte främmande för ett högt arbetstempo och stundtals hög arbetsbelastning
Du levererar med kvalitet och alltid med en hög servicekänsla. Du gillar att ta för dig på ett ödmjukt sätt och du samarbetar gärna med dina kollegor.
Övrig information
Ovanstående inleds med 6 månaders konsultuppdrag och därefter är tanken att anställningen går över till kund. Tjänsten är på heltid och start för rollen är i februari/mars. Urval och intervjuer sker löpande så därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Marcus.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Kundservicemedarbetare till nischbank
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88