OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Du älskar att arbeta i team för att tillsammans skapa resultat.
Du drivs av att arbeta kund- & servicenära.
Du är problemlösande och sätter alltid kunden i fokus.
Du gillar att lära nytt och vill gärna kunna briljera med kunskaper om energimarknaden och elpriser – ämnet på allas läppar.
Är du Öresundskrafts nya Kundspecialist?
Om verksamheten
Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Vi har kraften att förändra, att bidra med lösningar på klimatutmaningarna och för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller, laddning, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster arbetar vi för vår vision: "För en bättre värld".
Lika enkelt som att vara kund hos oss ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Förutom tillgång till nyrenoverade och moderna kontorslokaler får alla dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och var med oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17
Mer om tjänsten
Energimarknaden och elpriserna har det senaste året blivit ett högaktuellt ämne vilket märks både i media och inte minst bland våra kunder. Med förändringar i vår omvärld och nya förutsättningar och behov hos kunderna har Öresundskraft som energibolag fått en alltmer betydelsefull roll för hur samhällets energisystem och försörjning ska säkerställas på både kort och lång sikt. Vår målsättning är att kunna förse våra kunder och nordvästra Skåne med en hållbar och trygg energitillvaro, med hög kundnöjdhet. Det är där du kommer in i bilden!
Med alltmer pålästa, intresserade och frågvisa kunder behöver vi nu dig i rollen som Kundspecialist för att tillsammans med teamet på Kundcenter ge service och vägledning åt våra kunder på ett enkelt och proaktivt sätt, i de kanaler de föredrar. Du finns redo att hjälpa kunden främst via telefon och arbetar engagerat och lösningsfokuserat med målet att skapa högt kundvärde och kundnöjdhet. Den primära målgruppen är privatkunder och småföretag och de ärenden som kommer in har ofta stor bredd och variation, med frågor om allt ifrån fakturor, flytt, elavtal, elpriser, olika produkter och mycket mer.
För att du ska trivas i rollen som Kundspecialist är det viktigt att du tycker det är roligt att använda telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du arbetar dagligen med att ge service till kunder över telefon och hanterar ärenden genom löpande administration. Rollen kräver hög servicegrad, samarbetsförmåga samt att du håller dig påläst och uppdaterad om energibranschen samt våra produkter och affärer. Dina kollegor besitter en enormt stor kompetens och med rätt driv finns det goda möjligheter till lärande och utveckling inom rollen och Öresundskraft.
År 2022 blev Öresundskrafts Kundcenter utsedd till Sveriges bästa Kundservice inom energibranschen – nu behöver vi dig för att behålla platsen på prispallen och fortsätta leverera kundupplevelser i högsta klass!
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Att effektivt och professionellt hantera ärenden inom Kundcenters verksamhetsområde i de kanaler vi verkar i
• Hantera och lösa kundärenden (end to end-ansvar) och vid behov eskalera ärenden till rätt instans
• Rådgivning och service till våra kunder
• Försäljning av våra produkter och tjänster baserat på kundbehov i form av lojalitetsdrivande merförsäljning (via inkommande samtal)
• Löpande administration kopplat till ditt ansvarsområde och ärendehantering
• Systematiskt samla kundinsikter via de kundkontakter som du hanterar och bemöter i ditt arbete
• Stötta kollegor i att lösa kundärenden och aktivt bidra till ett gott samarbete såväl med det egna teamet som med kollegor i andra delar av organisationen
Din profil
Vi söker dig som har gymnasiekompetens och minst 1 - 2 års erfarenhet av någon form av servicearbete.
För att framgångsrikt axla rollen som Kundspecialist ser vi att du:
• Har stor social kompetens och god kommunikativ förmåga
• Tycker det är roligt att dagligen möta och ge service till kunder över telefon
• Är affärsdriven, resultatinriktad och säljande
• Har god systemvana och förmåga att hantera flera tekniska system samtidigt
• Har mycket god samarbetsförmåga och stort personligt driv
• Är flexibel, kan hantera högt tempo och snabba omväxlingar
• Är logisk, strukturerad och har bra simultankapacitet
• Motiveras av att arbeta med mål och utveckla sin leveransförmåga kontinuerligt
• Har god problemlösningsförmåga
• Är modig, engagerad och brinner för uppdraget
Vi ser också gärna att du bidrar till en rolig, inkluderande och hjärtlig arbetsplats eftersom vi tycker att det är viktigt att vi har roligt och trivs ihop på jobbet. På Kundcenter är vi ett härligt gäng som gillar att umgås med varandra och hittar på roliga saker både på och ibland utanför arbetet.
För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft!
Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Öresundskraft med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Öresundskraft.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09