Serviceinriktad kundtjänstmedarbetare - sommar & extra

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du tillsammans med 74 000 kollegor världen över till en samhällsviktig funktion. Schenker Dedicated Services (SDS) är ett oberoende företag inom DB Schenker Group. Våra dedikerade kontrolltorn levererar heltäckande logistiklösningar (4PL) för stora kunder över hela Europa. SDS har över 150 anställda i Göteborg, Malmö och Essen (Tyskland) och har en årlig omsättning på över 200 MEUR. Vår ambition är att kvalitet ska genomsyra allt vi gör, för att tillsammans skapa det vinnande laget. Att vara ett team med ett mål är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar bäst när vi arbetar som ett team. Vi utmanar oss själva och varandra att söka ständiga förbättringar och högre mål varje dag. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra anställda är det grundläggande att vi alltid står upp för ett schysst spel. Om du vill spela i det vinnande laget - bli en av oss!

Schenker Dedicated Services AB söker en kundservicemedarbetare till vår avdelning för hemdistribution. Avdelningen ansvarar för leverans av sjukvårdsprodukter till patienter på uppdrag av kommuner och landsting. Avdelningen, som omsätter ca 150 MSEK, leds av Operational Manager och består av kundtjänst och inköpsfunktion samt underleverantörer för lager och transport. Vi sitter i nya och moderna lokaler på Mölndalsvägen 82.

Som kundservicemedarbetare ansvarar du för att vi kan upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete mot vår kund och eventuella nya kunder. Du kommer att ingå i en serviceinriktad grupp som tar hand om våra kunders förfrågningar om leveranser. Du har en positiv inställning till lagarbete där vi arbetar och utvecklas tillsammans.

Tjänsten är ett sommarvikariat på heltid juni-augusti 2022. Före och efter sommarperioden finns det möjlighet att arbeta på timbasis, tex vid sidan av studier.

Om jobbet:

* Du ansvarar för att besvara kundernas frågor med en hög servicenivå i ett högt tempo via olika kontaktvägar så som telefon, e-post och avvikelsehanteringssystem.
* Avisera orders via telefon för att bestämma tid för leverans
* Arbeta i ett team, där vi stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom gruppen.

Om dig:

* Du tycker om att arbeta med service i ett högt tempo.
* Du är en lagspelare och serviceminded, kvalitet och flexibilitet är nyckelord för dig.
* Du är kundorienterad och vill försöka förstå kundens behov och alltid ge bästa möjliga service.
* Du har lätt för att lära dig nya saker och är öppen för nya arbetssätt.
* Du är lyhörd för kundernas behov samtidigt som du är kunnig och affärsmässig.
* Du har ett proaktivt tankesätt och vill jobba med ständiga förbättringar.
* Du har goda kunskaper i Excel.
* Du har god datorvana och lätt att ta till dig nya system.
* Du uttrycker dig mycket väl både skriftligt och muntligt på svenska.

För ytterligare upplysningar om tjänsten är du välkommen att kontakta Minna.Colliander@dbschenker.com

Ansökan sker senast den 5:e april. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.


Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker Dedicated Services AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2022
  • Ansök senast: 5 april 2022

Liknande jobb


12 december 2024

11 december 2024

9 december 2024