Serviceinriktad kundtjänstmedarbetare till Berendsen Textil AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Brinner du för service och är en administrativ stjärna? Då är du den vi söker! Nu söker vi en serviceinriktad kundtjänstmedarbetare till Berendsen Textil AB i Huddinge. Berendsen är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. I Sverige har Berendsen 1300 medarbetare och omsätter 1.9 miljarder kronor och finns över hela landet. Uppdraget är en hyrrekrytering på 6 månader med god chanser till överrekrytering till kunden.


Arbetsuppgifter

Som serviceinriktad kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta i affärsområdet Workwear som är ett av sex affärsområden inom Berendsen som levererar hyr- och tvättlösningar till företag inom industri och verkstad. Affärsområdet erbjuder arbetskläder, skyddskläder, skor och torkdukar. Utöver hyrlösningar erbjuds även kringtjänster i form av smarta logistiklösningar. Anläggningen i Huddinge servar kunder över hela StorStockholm, och där arbetar strax över 30 anställda.

I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer du att vara spindeln i nätet på kontoret. Du kommer främst att ta emot samtal från kunder och ansvara för växel och reception i Huddinge. Du kommer arbeta administrativt i Berendsens system SOL och Lime och hjälpa till med diverse uppgifter såsom beställningar, registreringar osv.
I din roll ingår uppgifter som;
- Ta hand om inkommande samtal från kunder på ett professionellt sätt
- Avvikelsehantering och uppföljning mot kund
- Administrativa uppgifter såsom orderhantering, rapporter, prislistor, fakturafrågor, registrera och bekräfta, uppsägningar, registervård)
- Ansvar för kundvård och omförhandlingar på mindre kunder
- Support till Säljare med admin och aktiviteter
- Koordinera uppstart och kollektionsbyte
- Administrera nya kunder
- Följa upp nystartad kund både internt och externt
- Vara samordnare för systemet SOL



Din bakgrund

Vi söker dig som brinner för service och är en riktig administrativ klippa! Du har tidigare arbetat i en liknande roll med administration och service. Du har god datavana och är serviceinriktad uti fingerspetsarna. Du är van att ha flera bollar i luften och är ödmjuk och tydlig som person. Som person är du flexibel, prestigelös och tycker om att arbeta i ett högt tempo med stor variation. Du är strukturerad och har en förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Krav för tjänsten är Körkort B samt svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Stämmer det här in på dig är du den vi söker!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Stockholm

Tillträdesdag

Omgående, enligt överenskommelse

Information

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum - sök därför tjänsten redan idag!

Hos oss på Lernia får du möjlighet att prova på uppdrag hos våra kunder i flera olika branscher. Att vara konsult hos oss fungerar mycket på samma sätt som hos en traditionell arbetsgivare då vi har kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och företagshälsovård. Hos oss har du som konsult nära kontakt med din konsultchef genom hela din anställning, vars främsta syfte är att få dig att utvecklas i din yrkesroll och trivas på din arbetsplats.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 22 april 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024