OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FedEx söker nya stjärnor! Pratar du norska, danska eller svenska och brinner för att ge bästa möjliga service? Då har vi jobbet för dig! Vi letar idag efter FedEx nya kundtjänstmedarbetare, ett arbete som för rätt person kan vara början på en utvecklande karriär inom ett internationellt och spännande företag.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för FedEx räkning nya norsk- dansk eller svensktalande medarbetare till en flerspråkig kundtjänstavdelning. Vi söker både dig som vill arbeta heltid och dig som vill arbeta 50%. Vår kund lägger stor vikt vid sina medarbetares arbetsmiljö och har ett kontinuerligt utvecklingsarbete för att uppnå högsta stimulans på arbetsplatsen.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos FedEx. Vår gemensamma ambition är att du efter en tid som konsult ska övergå till ett kontrakt direkt hos FedEx, avhängigt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att jobba i ett team om 30 personer där ni tar emot inkommande samtal och mail från nya samt befintliga kunder i både Sverige, Danmark och Norge. Utöver mail och telefoni kommer du att bemöta kunder via en chatfunktion. Det är genom dessa kanaler värdefulla kundkontakter knyts. Frågor som ska besvaras varierar och innefattar exempelvis expresservice, faktura, tull och frågor kring företagets hemsida.
För dig som drivs av att utvecklas finns många möjligheter att vidareutbildas och axla mer arbetsansvar.
Behärskar norska- danska eller svenska språket flytande i både tal och skrift. Koncernspråket är engelska vilket förutsätter goda kunskaper även i detta språk. Du känner dig bekväm i att arbeta med dator och telefoni, samt behärskar Officepaketet väl. Det är meriterande om du har arbetat med liknande uppgifter tidigare, exempelvis i kundsupport/kundtjänst. Det är även mycket meriterande om du talar norska!
VI SÖKER DIG SOM
Som person är du social, serviceinriktad och du knyter lätt kundkontakter trots att kommunikationen aldrig sker i ett fysiskt möte. Du förstår vikten av ett bra bemötande och att alltid göra kunden fullständigt nöjd och strävar alltid efter att göra det lilla extra! Du har ett flexibelt arbetssätt och tar tag i varje problemsituation på ett positivt sätt. Utöver detta värdesätter du ordning och struktur i ditt arbete vilket gör dig effektiv och noggrann.
START: 31:a mars
UPPDRAGETS OMFATTNING: Deltid eller Heltid 4 månader med möjlig överrekrytering till kund
ARBETSTIDER
DELTID: Antingen mån-fre 14:00-18:30 eller mån-tis plus en halv dag till.
HELTID: Varierande kontorstider
PLATS: Malmö
KONTAKT: Elin Kihlstöm
URVAL: Sker löpande så var snabb in med din ansökan!
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail mal01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank