OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Festool har sedan 1925 utvecklat och tillverkat innovativa el- och tryckluftsverktyg till snickeri-, bygg-, måleri- och fordonsindustrin. Sedan grundandet har Festool vuxit till ett internationellt marknadsledande företag som fortfarande är familjeägt inom grundarfamiljen. Från vårt svensk-/danska huvudkontor i Malmö styr vi marknadsföring, försäljning, service och administration gentemot den svenska och danska marknaden. På kontoret arbetar ca 25 personer, varav många talar både svenska och danska, och totalt med säljkårer i båda länderna är vi knappt 45 anställda. Vi säljer våra produkter genom professionell fackhandel såsom järnhandel, byggmarknad och målerihandel. Läs mer på festool.se samt festool.dk
Festool har som mål att vara ett premiumföretag och på kundtjänst är det viktigt att hålla hög kvalité och ge den bästa servicen till kunderna. För Festools räkning söker vi nu en kundtjänstmedarbetare till deras svensk-/danska kontor i Malmö för att täcka ett längre föräldravikariat med start i mitten av januari 2021. Är du en serviceminded lagspelare? Har du tidigare erfarenhet från kundsupport eller innesälj? Då kan du vara den vi söker!
Beskrivning av tjänst:
Som kundtjänstmedarbetare på Festool kommer du att ingå i ett team med sex medarbetare och en avdelningschef där du kommer att ha huvudfokus på den svenska marknaden. Tjänsten passar dig som trivs i en mångsidig roll där arbetet kan pendla från daglig administration till att hantera uppgifter som dyker upp ad hoc. Telefon och mail är dina viktigaste verktyg i den här rollen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer kretsa kring:
• Orderhantering
• Kundkontakt på telefon och mail
• Säljsupport
• Produktsupport
• Leveransbevakning
• Övrig kundsupport
• Administrativa uppgifter
Beskrivning av kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande uppgifter från tidigare arbetsplatser och för att nå störst framgång ser vi gärna att du har ett intresse för branschen.
Då du kommer att vara placerad på en dansk/svensk kundsupport är det ett krav att du behärskar det svenska språket mycket väl i tal och skrift, alternativt är tvåspråkig. Då koncernspråket är engelska är det även viktig att du behärskar detta i tal och skrift. Vidare är du van användare av datorprogram som MS Office och det ses som meriterande om du har erfarenhet av SAP och/eller andra liknande program.
Som person är du serviceinriktad och har lätt för att förstå kunders behov och önskemål. Vidare ställer tjänsten krav på att du är stresstålig och duktig på att lösa olika sorters problem på ett effektivt sätt. Du ser även samarbete och laganda som något naturligt och har ett positivt förhållningssätt till de uppgifter du tar dig an.
Start: Mitten på januari 2021
Omfattning: Heltid, föräldravikariat på ca 12 månader
Arbetstid: Kontorstid, flextid
Plats: Malmö- Fosie
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos en av våra kunder. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Carolin Ericsson på 073-353 75 04. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17