Serviceinriktad lokaluthyrare

Serviceinriktad lokaluthyrare

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Vi står inför en spännande utveckling då Micasa Fastigheter fått i uppdrag att bygga ett flertal nya vård- och omsorgsboenden de kommande åren.



Om oss

Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus.

Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla situationen för människor som behöver stöd och omsorg i sitt boende. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista.

Rollen som lokaluthyrare

Är du en serviceinriktad uthyrare som brinner för fastigheter och kundkontakter? Nu söker vi på Micasa Fastigheter en lokaluthyrare som på ett affärsmässigt sätt vill driva arbetet med uthyrning och utveckling av bolagets komplementlokaler.

Som lokaluthyrare rapporterar du till enhetschef för förvaltning. Enheten ingår i avdelningen för Fastighetsutveckling och består av 8 kompetenta och drivna kollegor som du kommer att ha ett nära samarbete med.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att:

- I samråd med enhetschef och förvaltare ansvara för uthyrning och utveckling av vakanta komplementlokaler för att öka fastigheternas attraktivitet och värdeutveckling på lång sikt



- I samband med uthyrning av lokaler ansvara och planera för genomförande av marknadsbearbetning och marknadsaktiviteter såsom annonsering, kontakter med lokalmäklare, hantering av prospekt mm, samt att i samråd med förvaltare genomföra visningar och besiktningar



- Bevaka och omförhandla hyresavtal, prövning av överlåtelser och uppsägningar



- Medverka vid ombyggnationer och hyresgästanpassningar i komplementlokaler och fungera som intern beställare i projekt gällande komplementlokaler



- Rapportera och analysera intäkter, kostnader och nyckeltal för komplementlokaler samt medverka vid budget- och prognosarbetet



- Medverka i enhetens arbete att utveckla rutiner, processer och mallar inom området komplementlokaler



- Ansvara för omvärldsbevakning, utveckling av affärsnätverk och tillsammans med enhetschefen representera Micasa i stadens interna nätverk mellan systerbolagen

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning, ekonomi, lantmäteri eller motsvarande yrkeserfarenhet inom fastighetsbranschen



- Erfarenhet som kommersiell lokaluthyrare eller lokalförvaltare med ansvar för uthyrningsprocessen



- Praktisk erfarenhet och kunskap inom lokalhyresjuridik



- God förhandlingsvana och förmåga att tolka och tillämpa lagar och komplicerade anvisningar



Det är meriterande om du har:

- Utbildning eller erfarenhet inom marknadsföring och sälj



- Utbildning inom lokalhyresjuridik



Vi söker dig med stort intresse för fastigheter och kundkontakter.  Du drivs av att ge god service, är administrativt skicklig och samarbetar väl med andra för att nå de bästa lösningarna för bolaget och våra kunder. För att lyckas i rollen som lokaluthyrare behöver du vara kreativ och initiativtagande samt ha en god förmåga att planera och prioritera arbetet i syfte att uppnå uppsatta mål.

Vi kommer i denna rekrytering lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.

Ansökan

Urval och intervjuer kommer att ske efter ansökningstidens utgång. Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-generalist Emilia Madeon, 08 508 360 47. Du kan också kontakta oss via info@micasa.se

Övrigt

Micasa Fastigheter äger och förvaltar ca 120 fastigheter som omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är ca 1 miljard kronor. Våra miljö- och energiledningssystem är certifierade enligt ISO 14001 och 50001. Micasa Fastigheters värdegrund bygger på engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. De fyra ledorden ska ses som ett förhållningssätt som genomsyrar alla områden och allt vi gör inom ramen för vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på vår hemsida eller besök oss på Facebook. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristian Arenander, IT-chef
08-508 360 28
Maria Ehn, Kommunikationschef
08-508 360 00
Ulrika Thorildsson, avdelningschef
08 508 360 00
Roger Teljfors, enhetschef Teknik och Trygghet
08 508 360 00
Roger Teljfors, rekryterande chef
08 508 360 00
Emilia Madeon, HR-specialist
08 508 360 54
Marianne Hall, rekryterande chef
08-508 360 00
Laura De Los Santos, HR-generalist
08 508 360 00
Gunnar Ohlsén, rekryterande chef
08 508 360 00
Laura De Los Santos, HR-Generalist
08 508 360 54

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Micasa Fastigheter i Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Besöksadress

(Nordkapsgatan 3) Box 1298
None

Postadress

(Nordkapsgatan 3) Box 1298
Kista, 16429

Liknande jobb


Butiks- och Uthyrningsansvarig

Butiks- och Uthyrningsansvarig

29 oktober 2024

Medarbetare till Fritidsbibliotek, Solna stad

Medarbetare till Fritidsbibliotek, Solna stad

24 oktober 2024

Vikarierande Uthyrare

Vikarierande Uthyrare

22 oktober 2024