OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hogia Redovisning & Revision AB, ett bolag inom Hogia-gruppen, är leverantör av programvaror och tjänster till byråer och shared service centers.
Vi har i över 20 år varit en av de ledande programleverantörerna på byråmarknaden och erbjuder kompletta lösningar, anpassade för byråer, inom ekonomi, redovisning, revision, skatt, lön och HR. Utvecklingen av programmen sker i nära samarbete med såväl Hogias kunder som branschorganisationer. Hogia Redovisning & Revision ligger i framkant när det gäller nytänkande och flexibilitet. Vi har en produktportfölj med kunskapsintensiva produkter som hela tiden behöver anpassas efter gällande regler och praxis, och inte minst efter våra kunders behov.
Om tjänsten
Vi söker nu en kundfokuserad supportmedarbetare som vill ge våra kunder den bästa servicen kopplat till våra IT-system inom lön/HR. Som supportmedarbetare hjälper du dagligen våra kunder med olika typer av ärenden, via telefon, mail och webbuppkoppling. Det är sällan möjligt att ge raka svar direkt och du kan därför ofta behöva tillgång till kundens material för att felsöka och hitta avvikelser. Vår service är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör. Att förstå deras vardag ger oss möjligheten att göra skillnad, varje dag. Det är en av många anledningar till att vi tycker så mycket om vårt arbete. Det kommer också finnas möjlighet för dig att med dina specialistkunskaper stötta våra säljare när de behöver hjälp i specifika systemfrågor, såväl som att hjälpa utvecklingsavdelningen med tester av nya programversioner. Våra programvaror är regelverksstyrda, så du kommer löpande att hålla dig uppdaterad inom löneområdet och vidareutvecklas i din roll. Är du intresserad av att på sikt ta ett personalansvar så finns goda möjligheter till det.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har utbildning inom och/eller har arbetat med löneadministration. Eftersom vi hjälper våra kunder med frågor kopplade till IT-system är det viktigt att du tycker att det är roligt med teknik och att du känner dig nyfiken på att lära mer inom det. Vi är elva kollegor i teamet och fem av dessa kommer att bli dina närmsta kollegor. Vägledning och hjälpsamhet genomsyrar vårt arbete både gentemot kollegor och inte minst med våra kunder. Du har en pedagogisk ådra och kommunicerar väl både muntligt och skriftligt, är lyhörd för kundens kunskapsnivå och trivs med samarbete i en kunskapsförmedlande roll. Hogia är en organisation i ständig utveckling och det dagliga arbetet är ofta händelsestyrt så om du har en god anpassningsförmåga, är lösningsorienterad med en positiv inställning så kommer du att trivas i vår prestigelösa miljö.
Låter det som en tjänst för dig? Tveka inte att kontakta oss om du har frågor. Välkommen in med din ansökan redan idag!
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Linda Falk, rekryterare
0303-68893
Johanna Axelsson
0303-68858