OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceinriktad materialkoordinator
Nu söker vi en materialkoordinator till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder i Umeå. Tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt, och vi ser därför att du kan börja omgående. Tjänsten sträcker sig till sista Augusti med möjlighet till förlängning.
Som materialkoordinator kommer du att arbeta med hela flödet från kundprognoser till order, leverans och fakturering. Du ser till att optimera leveranser utifrån tillgång och kundens behov och därigenom säkerställer leverans och kundnöjdhet. I rollen ingår kundansvar där du ansvarar för det logistiska flödet och har kontakt med både svenska och utländska leverantörer, vilket innebär att du använder dig av engelska dagligen.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Umeå
Omfattning: Heltid
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har utbildning inom, inköp/logistik, service eller ekonomi, eller har motsvarande kompetens. Arbetet kräver att du har en god känsla för kundkontakt, har förståelse för logistikflöden och gillar siffror. Du känner dig bekväm i system och har goda datakunskaper i Officepaketet. Vidare har du goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift. Har du kunskap i något annat språk, exempelvis tyska eller franska, så är det meriterande.
Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 15/5 2017.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Li Westman, li.westman@randstad.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström