Serviceinriktad medarbetare till Eurofins huvudkontor i Lidköping!

Serviceinriktad medarbetare till Eurofins huvudkontor i Lidköping!

Arbetsbeskrivning

Söker du en ny utmaning inom service och administration? Då kan detta vara rollen för dig! Då en av våra kollegor inom Inköpsavdelningen valt att ta sig an nya utmaningar söker vi dig som har det rätta drivet för att axla denna roll!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är ledande globalt inom området Testing for life med mer än 55.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.


Vad du kommer att göra hos oss
Rollen innebär att lösa praktiska administrativa arbetsuppgifter på daglig basis, hålla löpande kontakt med våra laboratorier, finansavdelningen, vårt servicecenter i Polen och vara den stöttande parten i inköpsrelaterade frågor. Fakturahantering, orderhantering och registervård är bra exempel på uppgifter som du kommer att arbeta med.
Vidare kommer du att involveras i i flera olika delar inom Inköp och olika utvecklingsprojekt och på det viset kommer du att få möljigheten att lära dig mycket nytt och samtidigt kompetensutvecklas.
Inköpsavdelningen är placerad i Lidköping, men stöttar samtliga våra verksamheter runtom i Sverige och består av två Inköpare i Sverige samt en kollega i Norge som blir dina närmaste kollegor.


Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt.


Vem är du som söker?
För att lyckas i den här rollen så behöver du kunna arbeta i grupp, men samtidigt vara självständig och kunna styra ditt arbete på egen hand.
I just denna roll så värdesätter vi framförallt att du har en positiv attityd, rätt inställning och visar på stor vilja att arbeta och utvecklas inom ett företag i stark utveckling och förändring.
Om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och en administrativ utbildning på lägst gymnasienivå så ses det som meriterande. Det allra viktigaste är dock din vilja till att lära dig, att utvecklas, vara serviceminded samt bidra till en god arbetsmiljö och kunskapsutbyte.
Du behöver ha vana vid att kommunicera på engelska och svenska i tal och skrift, då både det svenska och engelska språket används i arbetet. Erfarenhet av att arbeta i system och av ekonomiadministration ses som en fördel. Excel är ett viktigt arbetsredskap som du behöver känna dig bekväm med att nyttja.


Praktisk information:
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen. Du rapporterar till vår nordiske inköpschef som sitter i Finland. Vi önskar därför din ansökan på engelska. Videointervjuer kommer att användas som en del i urvalsprocessen och även här tillämpar vi engelska.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, där provanställning tillämpas. Avser heltid och dagtid.
Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Månadslön enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Kari Lehikoinen, Procurement Manager FI/SE/NO, karilehikoinen@eurofins.fi
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta:
Damir Sabotic, HR-Generalist, damirsabotic@eurofins.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eurofins National Service Center Lidköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2021
  • Ansök senast: 30 december 2021

Postadress

Sjöhagsgatan 1
Lidköping, 53140

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023