OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceinriktad medarbetare till Givarservice UNICEF Sverige
Vill du arbeta med kundservice i en dynamisk och internationell miljö där du ges möjlighet att bidra till UNICEF Sveriges viktiga arbete med att stärka barns rättigheter? Då har vi tjänsten för dig!
UNICEF Sverige söker nu en tillsvidareanställd handläggare till Givarservice. Du ingår i ett team med fyra erfarna och kompetenta medarbetare och tillsammans hanterar ni alla frågor och administration som är kopplad till givande från alla våra Världsföräldrar och andra intressenter.
UNICEF Sveriges syfte är att skapa en bättre värld för alla barn, både i Sverige och utomlands. Vi vet att det går att förändra världen till det bättre och vi vet hur man gör. Barnkonventionen styr vårt arbete och varje dag bidrar vi till att miljontals barn överlever och utvecklas.
Ditt uppdrag
Som medarbetare på Givarservice har du daglig kontakt med UNICEF Sveriges givare och intressenter via mejl, telefon och sociala medier. Du kommer hantera en rad olika ärenden samt administration kopplat till givande. I rollen kommer du även bidra till att utveckla och effektivisera befintliga processer.
Huvudsakliga ansvarsområden
- Hantera inkommande frågor och ärenden kopplat till UNICEF Sveriges givande
- Hantera daglig administration kopplat till avdelningen
- Tillsammans med dina kollegor utföra dragningen och de processer som är kopplade till den
- Registrera gåvor inkomna via banken.
- Bidra till att utveckla och effektivisera avdelningens rutiner och processer.
Din profil och nyckelkompetenser
För att trivas i rollen är det viktigt att du har ett medvetet kundfokus och tycker om att ge bra service. Du gillar att jobba med människor och att göra ditt yttersta för att ge våra givare ett trevligt, tydlig och personligt bemötande. Du är serviceminded, engagerad och duktigt på att kommunicera. Som person är du ansvarstagande, noggrann och lösningsorienterad. Du känner ett stort engagemang för ditt arbete och ser möjligheter före problem.
Du har god datorvana och lätt för att lära dig nya system. Ditt arbetssätt är strukturerat och du ser till att saker blir gjorda. Du kan hantera många arbetsuppgifter parallellt och har en stark administrativ förmåga. Att du är duktig på att skapa och upprätthålla relationer med våra givare, arbetskamrater och andra intressenter är en självklarhet.
Erfarenhet
- Eftergymnasial utbildning eller motsvarande
- Ett par års erfarenhet av en liknande position, gärna på en kundtjänst/givarservice
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med Salesforce eller liknande system
- Det är meriterande om du har erfarenhet från branschen
Om Givarservice
Vår givarservice ser till att all administration kring gåvor fungerar och det innebär bland annat att bemöta frågor via mejl, telefon och sociala medier från givare och andra intressenter.
Det kan handla om frågor om autogiro, engångsgåvor, UNICEFs verksamhet, vår hemsidas funktioner och annat. På veckobasis görs ett antal olika utskick till givare och på daglig basis registreras gåvor och anmälningar för månadsgivande.
Placering och start
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start i mars eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på UNICEF Sveriges trevliga kontor på Kungsholmen i Stockholm. Vi har målstyrd arbetstid och jobbar 37,5 h/v. Visst arbete under helgdagar eller arbetsfria dagar kan förekomma under vissa intensiva perioder. För frågor gällande tjänsten kontakta: Sara Sjögren, Chef Givarservice på sara.sjogren@unicef.se tfn 076 626 62 28
Kontakt och ansökan
Sök redan idag! Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka in din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Ansökan stänger den 3 mars 2023. Sök genom att klicka på "skicka in ansökan"-knappen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Projektledare insaml André Wedin
0725851522