OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en teamspelare som tycker om att ge kundservice i världsklass? Då kan den här tjänsten vara perfekt för dig. Vi söker nu till vår kund HSB Göteborg - Styrelseservice, en serviceinriktad medarbetare till deras kund- och medlemscenter i Backa.
Om HSB Göteborg
HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.
Om tjänsten
Kund- och medlemsservice består av två team, boendeservice och styrelseservice.
Styrelseservice supporterar våra kunder, styrelserna i våra bostadsrättsföreningar, med diverse administrativa arbetsuppgifter så som kontering av leverantörsfakturor, namnskyltar och nyckelhantering.
Det ingår dagliga kontakter med våra bostadsrättsföreningars styrelser och medlemmar via telefon, mejl och ibland, personliga besök.
På kontoret i Backa kommer ni att vara ett team om tre personer. Du kommer att ha dator och telefon som dina främsta arbetsverktyg. Arbetet är omväxlande med högt tempo och du har mycket kundkontakter både externt och internt.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande men främst av administrativ karaktär med stort fokus på service.
Arbetstiderna på kontoret:
mån 8–18
tis-tors 8–17
fre 8–15
Din profil
Du har en avslutad gymnasial utbildning och vi ser gärna att du har tidigare arbetserfarenhet från administrativt arbete eller något servicerelaterat arbete där du haft som vana att arbeta med telefon och dator.
Svenska och engelska är något du obehindrat kan använda dig av i tal och skrift.
För att trivas i denna roll tror vi att du har en hög servicekänsla och insikt i vad det innebär att arbeta med kunden i centrum. Du är en person som tar för dig och kan arbeta självständigt, du är noggrann och strukturerad och vill gärna ha ordning och reda runt dig.
Vidare kommer du att passa bäst in i vårt gäng om är du flexibel och tycker om kontakten med andra människor.
Eftersom du kommer att vara en del i ett team, behöver du också ha samarbetsförmåga och vilja att kavla upp ärmarna för att arbetslaget ska kunna fullgöra sina uppgifter.
Den här tjänsten är ett konsultuppdrag hos kund som kommer att pågå till slutet på sommaren 2021 med möjlighet till förlängning.
Tjänsten ska tillsättas i mitten på januari
Urval sker löpande så sök redan idag - vi ser fram emot din ansökan!
Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.