Serviceinriktad medarbetare till HSB Göteborg

Serviceinriktad medarbetare till HSB Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och framåt teamspelare som tycker om att ge kundservice i världsklass? Då kan den här tjänsten vara perfekt för dig! Till vår kund HSB Göteborg-Styrelseservice och deras kund- och medlemscenter i Johanneberg söker vi nu en serviceinriktad medarbetare!

Om HSB Göteborg
HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.

Om tjänsten
Kund- och medlemsservice består av två team, boendeservice och styrelseservice.
Styrelseservice supporterar våra kunder, styrelserna i våra bostadsrättsföreningar, med diverse administrativa arbetsuppgifter så som kontering av leverantörsfakturor, namnskyltar och nyckelhantering. Arbetsuppgifterna varierar men främst av administrativ karaktär och med stort fokus på service.
Det ingår dagliga kontakter med våra bostadsrättsföreningars styrelser och medlemmar via telefon, mejl och ibland personliga besök.  
Arbetet är omväxlande med högt tempo och du har mycket kundkontakter både externt och internt. Dina främsta arbetsverktyg är dator samt telefon.

Din profil
Du har en avslutad gymnasial utbildning och vi ser gärna att du har tidigare arbetserfarenhet från administrativt arbete eller något servicerelaterat arbete där du haft som vana att arbeta med telefon och dator. Har du eftergymnasial utbildning är detta ett plus, dock inget krav. 
Svenska och engelska är något du obehindrat kan använda dig av i tal och skrift.

För att trivas i denna roll tror vi att du har en hög servicekänsla och insikt i vad det innebär att arbeta med kunden i centrum. Du är en person som tar för dig och kan arbeta självständigt, du är noggrann och strukturerad och vill gärna ha ordning och reda runt dig. 

Vidare kommer du att passa bäst in i vårt gäng om är du en flexibel "doer" som tycker om kontakten med andra människor.
Eftersom du kommer att vara en del i ett team, behöver du också ha samarbetsförmåga och vilja att kavla upp ärmarna för att arbetslaget ska kunna fullgöra sina uppgifter.

Övrigt
Tjänsten inleds med ett konsultuppdrag via oss på OnePartnerGroup med mycket goda möjligheter till anställning direkt på HSB på sikt om alla parter är nöjda.
Startdatum: Slutet av augusti/början på september
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån 8-18, tis-tors 8-17, fre 8-15
Plats: Sven Hultins gata 2, 412 58 Göteborg

Låter tjänsten intressant? Sök redan idag! Vi jobbar med löpande intervjuer och urval, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor eller funderingar kontakta gärna rekryterare Anel Bosnjo via 0734304996 eller anel.bosnjo@onerpartnergroup.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB Göteborg Ek För
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2021
  • Ansök senast: 13 augusti 2021

Liknande jobb