OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven, prestigelös och framåt lagspelare som tycker om att ge kundservice i världsklass? Då kan den här tjänsten vara perfekt för dig! Till vår kund HSB Göteborg och deras kund- och medlemscenter i Hisings Backa söker vi nu en serviceinriktad medarbetare!
Om HSB Göteborg
HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.
Om tjänsten
Kund- och medlemsservice består av två team, boendeservice och styrelseservice.
Boendeservice supporterar våra boende/hyresgäster, med diverse administrativa arbetsuppgifter såsom faktura- och serviceärenden, namnskyltar, nyckelhantering och dylikt. Arbetsuppgifterna varierar men är främst av administrativ karaktär och med stort fokus på service. Det ingår dagliga kontakter med våra boenden och medlemmar via telefon, mejl och även personliga besök.
Arbetet är omväxlande med tidvis högt tempo där du har mycket kundkontakter både externt och internt. Det är därför viktigt att du har vana att möta olika typer av människor och känna dig trygg i det.
Din profil
För att passa in i rollen ser vi att du har avslutad gymnasial utbildning samt är i början av din karriär med något/några års arbetslivserfarenhet inom serviceyrket. Har du tidigare jobbat administrativt är detta ett plus, likaså om du har en eftergymnasial utbildning. Telefon och dator är dina främsta arbetsverktyg varför det är viktigt att du känner dig bekväm med dessa. Svenska och engelska är något du behärskar obehindrat i tal och skrift.
Som person tror vi att du har en hög servicekänsla och insikt i vad det innebär att arbeta med kunden i centrum. Vidare är du en framåt person som tar för dig och kan arbeta självständig. Du är noggrann, strukturerad och vill gärna ha ordning och reda runt dig. Vår uppfattning är att du passar bäst in i vårt gäng om är du en flexibel "doer" som tycker om kontakten med andra människor. Du kommer ingå i ett team varför du behöver ha god samarbetsförmåga samt vilja att kavla upp ärmarna för att teamet skall kunna fullfölja sina uppgifter.
Övrigt
Tjänsten inleds med en anställning via oss på OnePartnerGroup med mycket goda möjligheter till direktanställning hos HSB på sikt.
Startdatum: September/Oktober
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån 8-18, tis-tors 8-17, fre 8-15
Plats: Gösta Berlings Gata 32, Hisings Backa
Låter tjänsten intressant? Sök redan idag! Vi jobbar med löpande intervjuer och urval, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor eller funderingar kontakta gärna rekryterare Anel Bosnjo via 0734304996 eller anel.bosnjo@onerpartnergroup.se.